Március 20-án az Instagram az USA-ban elérhetővé tette az Instagram új, Checkout névre hallgató funkcióját, melynek lényege röviden annyi, hogy mostantól az appon belül is bonyolíthatunk le vásárlásokat.
A funkció egyelőre béta verzióban működik és csak azok a márkák csatlakozhatnak, akiket az Instagram maga hív meg. Ezek között van a H&M és a Zara.
Az Instagramon product tageket eddig is el tudtunk helyezni a képeken, ám a termékek direkt megvásárlását már csak külső weboldalon tudtuk lebonyolítani. A Checkout segítségével viszont már nem külső oldalon vásárolhatunk, hanem az appilkációban maradva, az Instagram felületén is.
De hogy is működik mindez? A product tagre kattintva a márkáknál láthatunk egy “Checkout on Instagram” opciót, melyre ha rákoppintunk, már csak e-mail címet, szállítási információkat, hitelkártyát vagy PayPal fiókot kell megadnunk és máris úton a termék. Ezeket az infókat elég első alkalommal megadni, az Instagram megjegyzi őket, így pedig később már bármilyen információ biztosítása nélkül lehet vásárolni.
Ehhez megadhatunk egy PIN-kódot is, ha szeretnénk biztosítani, hogy ne vásároljon bárki, akinek a kezébe kerül telefonunk.
A tesztidőszak az év végéig tart, ám közben bővülhet a szolgáltatást igénybe vevő brandek sora. Arról nincs információ, hogy a funkció mikor debütál Európában.
Egyelőre csak egy terméket vásárolhatunk meg, de a Buzzfeed értesülései szerint az Instagram dolgozik azon, hogy a jövőben több termék megvásárlása is lehetséges legyen.
Forrás: Buzzfeed