hirdetés

Amit a kampányokból tanultunk, most neked adjuk tovább! Amit a kampányokból tanultunk, most neked adjuk tovább!

Több mint 2,4 milliárd havi aktív felhasználójával és több mint félmilliárd napi aktív felhasználóval az Instagram továbbra is az egyik legnagyobb közösségi média platform. És bár a Facebook és a YouTube továbbra is magasabb felhasználói számmal rendelkezik, az Instagram sokkal népszerűbb, mint a két közösségi média óriás.

Az OnlyAccounts.io által bemutatott adatok szerint a közösségi médiát használók 16,5 százaléka nevezte meg kedvenc közösségimédia-platformjának az Instagramot, több, mint a Facebook, a YouTube vagy a TikTok.

Az Instagram kétszer olyan népszerű, mint a TikTok

A közösségi média környezete folyamatosan változik, erős a verseny, és azok a platformok, amelyek képesek fenntartani a felhasználók elkötelezettségét és hatékony hirdetési megoldásokat kínálnak, nagyobb valószínűséggel lesznek hosszú távon sikeresek. Az Instagram mindig is az egyik legmagasabb helyet foglalta el ezen a piacon. A HubSpot 2023-as közösségi média marketingjelentése szerint a marketingesek csaknem egynegyede szerint az Instagram kínálja számukra a legnagyobb lehetőséget a közönség növelésére 2023-ban, sokkal jobban, mint a TikTok, a Facebook vagy a YouTube.

A legtöbb közösségimédia-felhasználó az Instagramot is első számú platformként nevezte meg. A legfrissebb Digital 2024 Global Overview Report szerint a 16 és 64 év közötti közösségimédia-felhasználók 16,5 százaléka választotta kedvencének az Instagramot, ami több, mint egy évvel korábban.

A Facebook a második legnépszerűbb közösségi média platform, 12,8 százalékos részesedéssel. A statisztikák azonban azt mutatják, hogy ez csökkenést jelent az előző Global Overview jelentéshez képest, amelyben a közösségi médiát használók 14,2 százaléka nevezte a platformot a legjobb választásnak.

A DataReportal felmérése azt is kimutatta, hogy az Instagram kétszer olyan népszerű, mint a TikTok. Bár mind a platformok, mind a rövid formátumú formátumok megváltoztatták a versenyt a közösségi médiában, csak a válaszadók 7,4 százaléka mondta azt, hogy a TikTok a kedvenc választása.

Az X 2023-ban 3,2 százalékos részesedéssel a lista közepén állt a közösségi médiát használók körében, ugyanúgy, mint egy évvel korábban. A felmérés szerint a Line, a Pinterest és a Snapchat volt a legkevésbé népszerű a közösségi médiát használók körében, 1,7 százalékkal, 1,5 százalékkal és 1,3 százalékkal.

Az emberek havonta 15 órát 50 percet töltenek az Instagramon

Amellett, hogy az Instagram a közösségi média legkedveltebb platformja, az egyik leggyakrabban használt platform is. A 2024-es Digital Global Overview Report szerint az Android-felhasználók 2023-ban átlagosan havi 15 órát 50 percet töltöttek az Instagram használatával, vagyis csaknem négy órával többet, mint egy évvel korábban.

A TikTok továbbra is abszolút csúcs ebben a kategóriában, átlagosan 34 órát és 08 percet töltött az alkalmazás használatával egy hónap alatt, ami nagyjából 10 órával több, mint 2022-ben. A YouTube és a Facebook is megelőzte az Instagramot.

A statisztikák szerint a YouTube-felhasználók havonta több mint 28 órát töltöttek az alkalmazás használatával 2023-ban, a Facebook pedig 19 óra 47 perces átlagos havi használati idővel követte. A Snapchat a lista végén volt három óra 33 perccel, ami még mindig 20 perccel több, mint egy évvel korábban.