Az Instagram elsőre elég egyszerű platformnak tűnik, hiszen mit kell rajta csinálni? Képet kell feltölteni és kész. Ez valóban ilyen egyszerű, de hogy az a kép, bejegyzés el is érjen egy csomó embert, na az a feladat, hiszen sok százmillióan próbálják ugyanazt csinálni, mint a másik. Vannak is cégek, akik segítenek az elérés maximalizálásában, de maga az Instagram is adott ki útmutató, például most is. Ezek főként a cégeknek szólnak, hogy hogyan maximalizálják az erőfeszítésük eredményét.

Vannak például konkrét fotózási tanácsok, hogy mit hová helyezzünk a képen, az emberek szeme mit követ, ha a képre néz, vezetni kell a szemet, vagy hogy legyen tér a képen, ami pont kiemeli a lényeget vagy hogy használjuk az adott napszak adottságait:

De például arra is ad tippeket az Instagram, hogy hogyan használjuk az ünnepeket. Itt annyira belemennek a részletekbe, hogy hány nappal ünnep előtt érdemes kitenni storyt, a következő két napon csak sima poszt legyen, majd ismét story és így tovább. Sőt, azt is, hogy mi legyen a téma, videó, portré esetleg valami mém. Például egy étteremnél így:

De arra is ad tippeket, hogyan vezessünk be egy új terméket a piacra:

Persze ezt így most könnyű leírni, de a megvalósítás nem ilyen egyszerű, ezért is vannak az említett cégek, akik segítenek ebben a tapasztalataikat használva. Mert a lényeg, hogy nincsenek trükkök, csalások, egyszerűen csak jobban kell posztolni, mint a másik.

Forrás: Social Media Today