Az olasz versenyhatóság hétmillió eurós  pénzbüntetésre ítélte a Facebookot a felhasználók adatainak felhasználásáról szóló elégtelen tájékoztatás miatt.

A cég nem tájékoztatta kellően az oldalára regisztrálókat adataik felhasználásának módjáról, írta az olasz versenyhatóság (AGCM), illetve Facebook nem hajtotta végre az AGCM által 2018-ban bevezetett intézkedéseket.

A hatóságok szerint a felhasználók az kevés információ miatt nem tudták megkülönböztetni, hogy mely adataikat használják fel célzott hirdetésekhez és melyeket ahhoz, hogy például könnyebben találjanak meg más felhasználókat.

A Facebook azt reagálta, hogy azért nem hajtották végre a 2018-as intézkedéseket, mert jelenleg is folyamatban van egy ellenük benyújtott felülvizsgálati kérelem tárgyalása, ráadásul a Facebook megváltoztatta a felhasználási feltételeit, hogy tisztázza, miként használják fel az adatokat.

Forrás: MTI