hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Egy új tanulmány azt vizsgálta, hogy milyen online tevékenységek és tapasztalatok lehetnek azok, amelyekkel előre lehetne jelezni a szülőnek vagy az iskolának, ha egy fiatal élete veszélyben van, és vannak-e olyan tényezők, amelyek közösek azoknál a fiataloknál, akik öngyilkosságot vagy öncsonkítást kíséreltek meg. 

A JAMA Open Network-ben közzétett tanulmány a Bark szoftver segítségével gyűjtött adatokat elemezte. Ez egy olyan iskolai és szülői szoftver, ami már most képes arra, hogy jelezzen, ha a gyerek az öngyilkosságra keres rá, vagy ha bántó üzeneteket kap. Több mint 2600 iskolai körzetből vett mintából gyűjtöttek adatokat, és utólag 227 gyermek- és tinédzser felhasználót azonosítottak, akiknek online tevékenysége öngyilkossági kísérletet vagy öncsonkítás kísérlete miatt riasztotta a szülőket vagy az iskolát. A kutatók ezt összevetették olyan diákok online történetével, akiknél a rendszer nem jelzett, és arra jutottak, hogy a veszélyeztett gyerekek mindegyike hasonló típusú tartalmaknak lett kitéve, mielőtt bántani próbálták magukat. 

  • számítógépes zaklatás, 
  • erőszak, 
  • kábítószer, 
  • gyűlöletbeszéd, 
  • trágárság, 
  • depresszió, 
  • nem súlyos önkárosítás
  • szexuális szuggesztív nyelv vagy média, amelyek grafikus cselekményeket vagy visszaéléseket ábrázolhatnak. 

Amikor a tanuló a felsorolt kockázati tényezők közül ötöt vagy többet tapasztalt, hetvenszer nagyobb valószínűséggel adott ki a szoftver öngyilkossági kísérletre vagy öncsonkítás veszélyére vonatkozó figyelmeztetést. A számítógépes zaklatás volt a legelterjedtebb tapasztalat, és gyakran különböző gúnynevek, gonosz megjegyzések és fenyegető üzenetek formájában jelent meg. A trágárságnak való kitettség meglephet néhány embert, de a kutatók azt feltételezték, hogy az átkozódás tükrözheti az érzelmek kezelésének nehézségeit a rossz mentális egészség következtében. 

A kutatók szerint ez azt bizonyítja, hogy a jelek sokkal hamarabb észrevehetőek, azonban nagyon sok munka és kutatás kell ahhoz, hogy ezeket valóban hatékonyan ki is szűrje a diák környezete vagy éppen egy program. A mesterséges intelligencia segíthet azokon a gyerekeken, akik nem tudnak senkivel beszélgetni a félelmeikről és a mentális egészségükről, ugyanakkor érdemes látni, hogy önmagában nem lehet a technológiára és a mesterséges intelligenciára támaszkodni ebben a kérdésben, mert az sokszor előítéletes lehet, és nem jól értelmez bizonyos társas interakciókat. A kutatók abban is egyetértenek, hogy a mesterséges intelligencia sosem helyettesítheti a szülők vagy a tanárok, a barátok, edző, és az iskolarendszer minden tagjának figyelmét, de segíthet a felismerésben. 

Forrás: Mashable