2020 nem csak emberileg, de munka szempontjából is nagy kihívást jelentett, soha ennyien nem dolgoztak a világon otthonról. Azok a cégek, akik nem figyeltek kellőképpen ennek a biztonsági kockázatára, nagyon csúnyán járhattak.
A Reboot Online 1198 angol cégtulajdonost és dolgozót kérdezett meg, mik a tapasztalataik adatvédelem és jelszóvédelem témakörében. A vállalkozások 44 százalékának volt adatvédelmi incidense mióta otthonról dolgoznak. Ez az előző évhez képest 20 százalékos növekedést jelent. Ezek 51 százalékáért korábbi felsővezetők a felelősek, 34 százalékban pedig egyéb vezetők, és a kutatásból az derül ki, hogy a korábbi munkavállalók állnak a legtöbb esetben az adatvédelmi incidensek mögött.
Érdekes látni a felmérésből, hogy az adatvédelmi incidensek 56 százaléka a magán chatbeszélgetéseket célozza. A legtöbb esetben volt alkalmazottak szeretnének hozzáférni újra a privát beszélgetéseikhez az után, hogy a cég megvált tőlük. Második helyen pedig a cég oktatási anyagaihoz szeretnének az után is hozzáférni, hogy már megszünt a munkaviszonyuk.
Úgy tűnik, hogy a marketinggel és digitális médiával foglalkozó cégek a legkiszolgáltatottabbak, az ilyen vállalkozások 52 százalékát érte valamilyen támadás az elmúlt évben. Ennek oka az is lehet, hogy a közös rendszerekhez, tárhelyekhez tartozó jelszavakat a cégek 79 százaléka az után sem változtatja meg, hogy valaki elhagyta a vállalkozást.
Forrás: Rebootonline