hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Joe Biden fő technológiai tanácsadója, Bruce Reed már az elnöki kampány során is előhozta, hogy eljött az ideje annak, hogy a közösségi média cégek nagyobb felelősséget vállaljanak, milyen tartalmak jelennek meg az oldalaikon. A jelenlegi szabályozás szerint a Section 230 nevű törvény megvédi őket attól, hogy felelősségre lehessen vonni őket a felhasználóik által közzétett tartalmak és bejegyzések miatt. Az elemzők szerint ez most változhat. 

Reed régóta sürget reformot a kérdésben, könyvet is írt arról, hogyan alakítja át a technológia a gazdasági, és a mindennapi életet, mindenfajta következmény nélkül, vagyis elmondható, hogy ez a téma valóban a szívügye. Az álláspontja szerint ha ezek a cégek a gazdasági érdekeik miatt, az árbevételük fejében engedik a káros tartalmakat és azok reklámjait, akkor azokért felelősséget kell vállalniuk, és mindenképpen moderálni kell az üzleti tartalmat. A könyvében arra a konklúzióra jut, hogy ideje teljesen újraírni a Section 230-at. 

A változtatás a szenátus kezében lesz, és egyelőre nehéz megítélni a végkifejlettet, ugyanis mindkét oldalnak baja van a közösségi médiával. A republikánusok szerint az oldal cenzúrázza a konzervatív véleményeket, a demokraták pedig az álhírek miatt szeretnék megreformálni az egészet. 

Forrás: CNBC