Január 15-től már nem használhatunk 20%-nál nagyobb összterületet elfoglaló szövegeket a borítóképeinken és a hirdetéshez felhasznált képeken sem. Erről korábban már itt írtunk.

Korábban már írtunk a szabályokról, de emlékeztetőül, a borítóképednek meg kell felelnie a következő előírásoknak:

  1. A borítóképek publikusak, méretük 851*315 pixel.
  2. A kép nem lehet megtévesztő, félrevezető és nem sértheti más szerzői jogát. Ha ezeket megszeged, a képet egyszerűen törlik.
  3. Nem kérheted a rajongókat, hogy a Te borítódat töltsék fel privát borítóképnek.
  4. A borítóképen nem lehet

– 20%-ot meghaladó méretű szöveges rész (ez az új szabály)

– ár vagy vásárlási információ, mint pl. “40%-os árkedvezmény” vagy “Töltsd le az xyz.hu oldalról!”

– kapcsolati adatok, pl. webcím, email, levélcím. Ezeket az oldal “About” részére kell feltölteni

– utalás a Facebook elemekre, mint megosztás, lájk. Nem mutathat nyíl a lájkgomb felé, nem lehet elhelyezni “Call to action” jellegű ösztönzést, mint pl. “Szerezd meg most” vagy “Mondd el a barátaidnak”.

Itt az ideje tehát, hogy leellenőrizd a cover képed.  Az alábbi ábra segíthet, hogy megértsd, mennyi is az a bizonyos 20%:

A teljes kép a FB borítóképed nagyságát szimbolizálja. A kisebb mezők pedig a szöveg megengedett méretét mutatják.

Forrás: b2c