A Facebook nagy ügyet csinált a platform újratervezéséből márciusban, ám most úgy tűnik, a legtöbb felhasználóhoz sosem fog megérkezni. Mike Isaac az AllThingsD oldalán írt arról, hogy az új dizájnra való átállás elakadt és nem az eredeti elképzelés szerint ér el a felhasználókhoz – írja a Mashable.

Zuck-News-Feed

Isaac a következőket tudta meg:

„Források szerint az új dizájn iránti elköteleződés elakadt azon felhasználók körében, akik azt kipróbálhatták és akiknek összlétszáma egy számjegyű százalékot tesz ki. Méghozzá olyannyira, hogy a felhasználók többségéhez el sem fog érni a Facebook új dizájnja, amelyet tavaly mutattak be.

Helyette, állítják a források, visszaülnek a rajztáblához egy jobb hírfolyam érdekében, miközben az első indítás adatait használva alkotják meg a jobb, második verziót. Amikor a felhasználók végre látni fognak valami újat, az valószínűleg sokkal kevésbé lesz drasztikus változás, s helyet kap majd benne néhány olyan módosítás, ami jobban működött a többinél.”

A Facebook egyik szóvivője megerősítette, hogy a cég még mindig teszteli az új dizájnt és visszajelzéseket fogad a felhasználóktól, de nem kommentálta, hogy az valóban elakadt volna.

A hírfolyam új kinézete három nagy elemből áll: nagyobb képek, több hírfolyam kezelésének lehetősége és egy dizájn, ami inkább hasonlít a Facebook mobil hírfolyamához.

news-feed-that-wasnt-2

Anno Zuckerberg azt nyilatkozta a médiának, hogy a Facebook egyik célja az új dizájnnal egy olyan felület kialakítása, ami hatékonyabb a hírek olvasása és összegyűjtése szempontjából. „A világ legjobb személyre szabott újságjának egy példányát igyekezzük megadni mindenkinek.” – mondta a Facebook főhadiszállásán, a Menlo Parkban, Kaliforniában.

Az új dizájn átalakítása úgy tűnik, hogy halad előre. Múlt héten a Facebook a hírfolyam algoritmussal kapcsolatban jelentett be változásokat, amelyeknek célja a „magas minőségű” tartalmak felszínre hozása.

Láthatólag a teljes oldaldizájn egy (vagy két) lépéssel jár a hírfolyam tervezett funkciói mögött.