Ha szeretnéd a lehető legtöbbet kihozni a közösségi médiumok használatából, akkor mindenképpen szükséged van arra, hogy helyesen válaszd ki az elemzésre használt adatokat. Miként juthatnál ugyanis helyes következtetésre, ha eleve fals adatokra támaszkodsz?
Ebben a cikkben azt mutatjuk meg neked, hogyan tanulmányozd a közösségi média aktivitásodat és miként legyél képes megfelelő döntéseket hozni. Bemutatunk 3 hibát és azt is, hogyan küszöbölheted ki őket.
Gyakori hibák, amit érdemes elkerülnöd
- Túl sok eszközt használsz a méréshez: Felejtsd el a véget nem érő adatelemzéseket és a grafikonok éjszakába nyúló bámulását. Ha ezzel telnek a késő délutánjaid, akkor nagy valószínűséggel rossz úton jársz. Több eszközre van szükséged, hiszen többféle szemszögből kell elemezned az aktivitásodat, de korlátozd a figyelmedet a releváns elemzési funkciókra.
- Rossz mérőszámokat választasz az elemzéshez: Gyakorlatilag végtelen mennyiségű mérőszám áll rendelkezésedre. Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy képes legyél kiválasztani a számodra szükséges adatokat, amelyek alapján a későbbiekben mérni fogod az aktivitásod teljesítményét és meghozhatod a megfelelő döntéseket. Döntsd el mi a célod az oldallal és használd az ehhez szükséges adatokat a mérésnél!
- Statisztikák alapján döntöd el mikor, s mit posztolsz: Átlagos üzleti oldalra vágysz? Akkor hagyatkozz a statisztikákra! Ha azonban a legjobb akarsz lenni a területeden, akkor ismerd meg a saját célközönségedet. Készíts saját statisztikát arról, mikor milyen teljesítménye van a posztoknak és mit szeretnek a követőid. Csak így válhatsz a legjobbá!
Olvasd el ezeket a bejegyzéseket is:
- 5 király tipp, hogy 2018-ban is imádjanak a követőid
- 2018-ban így hozhatod ki a legtöbbet az Instagramból a márkád számára
- 5 közösségi marketing trend, amit 2018-ban figyelembe kell venned
Forrás:WeAreSocialMedia