Aki dolgozott már kommunikációs szakmában, az tudja, hogy itt mindig egy kicsit máshogyan telik az idő. A karácsony nálunk már októberben elkezdődik, és amikor mindenki a halászlére készül, mi már a januári kampányterveken dolgozunk. Ám mostanra a naptár szerint is eljött a december, és hacsak nem akarjuk a piros tojást keresni a kertben az ajándékozás alatt, újra karácsonyi hangulatba kell hozzuk magunkat. Persze segít ebben az a temérdek szaloncukor, aminek a papírja már az irodai szemetesekben landolt, ahogyan a céges karácsonyi reggelin felszolgált bejgli és mindenmentes almás pite, valamint a Be Social karácsony parti, a legnagyobb löketet mégis az adta, amikor leültünk a kollégákkal, hogy összeállítsuk a Be Social Nagy Karácsonyi Kívánságlistát. Lássuk hát, mit is kérhetne egy social media ügynökség a Jézuskától!

Ne legyen automatikus az olvasási visszajelzés!

Nyomjon egy Tetsziket a cikk alján, akinek már hasznos lett volna ez a funkció. Mindnyájunknak van legalább egy olyan ismerőse, aki stopperrel méri az üzenet elolvasása és a válasz között eltelt időt, hogy egy arra alkalmas pillanatban majd a fejünkre olvassa a lassúságunkat. Mind fellélegezhetnénk, ha nem érkezne több „Miért nem válaszolsz?” üzenet a messenger fiókunkba.

Dark mode-ot a Facebookra!

Ehhez a kívánsághoz nincs mit hozzáfűzni. Az Instagramnál már bevezették, a YouTube is tudja, a Messenger ablakot is el lehet már sötétíteni. A Facebook miért lóg ki a sorból?

Legyenek újfajta szuperzoomok!

Az Instagram követőink láthatták, hogy mi is szorgosan gyújtogatjuk az adventi koszorúnk gyertyáit. Az egyik ilyen tartalom készítése közben ötlött fel bennünk a gondolat, hogy bár az Instagram munkatársai egyszer elkészítették a szuperzoom filtereket, ezek azóta nem sokat frissültek. Pedig itt vannak az ünnepek, egy karácsonyi szuperzoomnak mindnyájan örülnénk; nem csak a munkánkban.

Tüntessék el a követők számát!

Most, hogy az Instagram már teszteli a lájkok számának eltűntetését, felmerült bennünk a kérdés, hogy nem történhetne-e meg ugyanez a követők számával is. Sőt, egy ideje próbáljuk meggyőzni az ügyfeleinket a Facebook oldalkedvelők számának lényegtelenségéről, de ott van az a szám, és ember legyen a talpán, akit nem nyűgöz le 4,3 M oldalkedvelő. Megértjük, de nincs rá szükségünk, hiszen az interaktivitás a fontos, és az, hogy valóban el is érjük a célközönségünket. YouTube feliratkozók? Kukába velük. TikTok followerek? Nem kellenek! Persze, csak a számuk!

Korlátozzák a storyk számát!

Egy átlagos felhasználó kirak egy-két Instagram és Facebook Storyt naponta. De mind ismerünk nem átlagos felhasználókat, akik ontják magukból a 24 órás tartalmakat, ha kérjük, ha nem. És lássuk be, amikor arról látunk videót, ahogyan a felhasználó kinyitja a WC ajtót, akkor egy kicsit mindannyiunk hátán égnek áll a szőr. Mennyivel értelmesebb és hasznosabb tartalmak születhetnének, ha 24 órán belül legfeljebb 5 tartalmat rakhatna ki minden felhasználó.

Korlátozzák az élő közvetítéseket!

Ha már a Storyknál tartunk: a fiataloknak nem szabadna élőzniük. Nem rég hoztuk nyilvánosságra a Magyarok mobilon felmérésünket, korábban pedig a tinik netes szokásait vizsgáltuk. Az eredményeket összevetve azt vettük észre, hogy minél fiatalabbak a felhasználók, annál kevésbé érzékenyek az adataikra, a privát szférájukra. Míg technikailag a fiatalok sokkal jobban felkészültek, addig az érzékeny adataik megosztását éppen ők azok, akik nem tartják veszélyesnek. Hiszen mi probléma lehet abból, hogy végig közvetítik a kedvenc zenekaruk koncerjét – vagy ha épp bemutatják a teljes lakásukat? Pedig, ha életünk minden pillanata figyelő szemek előtt zajlik, az közel sem veszélytelen!

Automatikus highlight covereket!

Ahogyan az Instagram új Highlightok létrehozásakor Highlight témákat javasol nekünk, ugyanúgy kellene hozzájuk Highlight borító témákat is javasolnia. Sőt, ha már itt tartunk, úgy akarjuk beállítani a Highlight borítót, hogy ne kelljen külön megosztani előtte a Storyt csak a coverrel. Anniyra nagy kérés lenne ez?

Bizonyos kommentek korlátozását!

Szintén munkaköri sajátosság, hogy bizonyos tartalmú kommenteket túlságosan sokszor látunk. Emlékeztek még az elsőzőkre (akik csak azért kommenteltek egy poszt alá, hogy bejelentsék, övék az első komment)? Napjaink hasonló divatja a „Lájk, osztva.” Félreértés ne essék, mindig jól esik, ha ügyfeleink tartalmai alatt sokan rákattintanak a megosztás gombra, de az öt percenként felvillanó értesítés ikon az „Osztva!!!4!!négy!!” kommentekről nagyon le tudja lassítani a munkánkat, és többnyire trolloktól kapjuk az ilyen kommenteket. Szuper lenne, ha a Facebook algoritmusa felismerné az egy felhasználóra eső napi osztva kommentekből, hogy csak trollkodik-e az illető, és bizonyos szám felett az adott felhasználó ilyen tartalmú kommentjeit blokkolná néhány napra.

Év elején legyen tilos a kajafotó és az étterem check-in!

Ezt a kérésünket valószínűleg mindenki át tudja érezni, úgyhogy nem is magyarázzuk túl. A karácsonykor felszedett felesleges kilókat mindig kínszenvedés leadni, miért nehezíti meg még jobban a dolgunkat a social media?

Jobb arcfelismerőt!

Ez az ultimate but one kívánságunk. Szuper arcfelismerő szűrők vannak már Instagramon, Messengeren, Snapchaten stb. A legtöbb felismeri a kedvenceinket is, amit tök jó dolog, hiszen több Be Social házikedvenc is megérdemli, hogy nagyobb figyelmet kapjon. Azonban a cirmos mintára kevesen gondoltak, így sok filter elvérzik ezen. A Snapchat és bizonyos külső appok már felismerték ezt a kínzó hiányt, de mennyivel egyszerűbb dolgunk lenne natív filterekkel a többi alkalmazásban is. Igen impresszív számokat proukálhatnánk, ha a Messenger arcfelismerő filterei a cirmos macskákat is felismernék, és külön csatornát indíthatnánk nekik.

Listákat!

Végül, de nem utolsó sorban: listákat akarunk. Mindegy miről, csak legyenek folyamatosan frissülő listák. Felhasználói szokásokról, betűtípusokról, trendekről, karácsonyi kívánságokról… Mindenről. Meglepő, ugye?