hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Megérkeztek a Tinik a Neten 2025 felmérés eredményei

Az Instagram a favorit a 14-25 éves korosztálynál: innen tájékozódnak leggyakrabban a világ dolgairól, ehhez a platformhoz ragaszkodnának a leginkább, ha csak egyet kellene választaniuk, és 10-ből 8-an naponta használják. A mesterséges intelligenciával is kezdenek összebarátkozni, több mint 80%-uk igénybe vette már a házi feladat elkészítéséhez. És bár a válaszadó tinik több mint harmada szeretne influenszer lenni, alulbecsülik azt, hogy vajon mennyit kereshet havonta egy már befutott tartalomgyártó.

Negyedik alkalommal készítette el a tinik online szokásait vizsgáló felmérést a BeSocial közösségi média fókuszú digitális ügynökség. A 2019 óta kétévente elvégzett felmérés nemcsak arra keresi a választ, hogy milyen platformok népszerűek a tinik körében, vagy hogy mit gondolnak az influenszerekről, hanem rendszerint az aktuális trendekhez is igazodik – így idén többek között a mesterséges intelligencia használata is bekerült a kérdőívbe.

A híreket is a közösségi médiában követik, de csak ritkán posztolnak ott

Ha az a kérdés, honnan tájékozódnak a világ dolgairól, a tinikénél az első négy helyen csak közösségimédia-platformok szerepelnek: Instagram (75,87%), Facebook (69,47%), TikTok (69,28%) és YouTube (57,63%). A hírportálok viszonylag nagyobb távolságban követik az éllovasokat. A legkülönbözőbb élethelyzetek sem tartják vissza a tiniket attól, hogy a mobiljukat nyomkodják: 74,63% a wc-n ülve, 72,23% filmnézés közben, 6,55% akár a moziban is a netet bújja.

Bár gyakran használják a különböző platformokat, csak ritkán posztolnak, ha mégis, akkor Instagramra (25,58%) és Snapchatre (23,32%) leginkább. A naponta használt csatornák sorrendje úgy, hogy több választ is megjelölhettek a megkérdezettek: 1. Messenger (92,9%), 2. Instagram (84,26%), 3. TikTok (70,52%), 4. Facebook (66,19%), 5. YouTube (63,81%).  De ha ki kell választaniuk egyetlen csatornát, amit kizárólagosan használnak, akkor a legtöbben az Instagram (40,06%) mellett tennék le a voksukat, a Messenger (21,16%) már lényegesen kisebb támogatást kapott, ahogy a TikTok (17,55%) is.

Napi használat vs. Rendszeres Posztolás - Magyar Tinik a Neten 2025 kutatás

Influenszerálmok és alábecsült bevételek

Alap, hogy figyelemmel kísérik az influenszereket, legtöbben 30-nál is többet követnek, leginkább magyar fiatalokat, akik a neten váltak ismertté (34,15%). A tinik több mint fele vásárolt már influenszer hatására terméket (52,31%), 100-ból hárman rendszeresen teszik ezt. Közel egyharmaduk készített már olyan tartalmat, amivel az ismerősein túl szeretett volna embereket megszólítani, értéket teremteni (31,49%), további 26,58% gondolt már rá, hogy ezt kipróbálja. Több mint egyharmaduk (35,16%) szeretne véleményvezér lenni, megoszlik, hogy kit a pénz (10,28%), kit a hírnév (9,5%), kit mindkettő egyszerre (15,38%) motivál ebben inkább.

Annak ellenére, hogy sokan épp a nagy bevétel reményében vágynak erre a karrierre közülük, mintha alulbecsülnék azt, mennyit keresnek a befutott tartalomgyártók: a YouTube-os tartalomgyártóknak a legtöbben (34,5%) 100.000 – 300.000 Ft közötti havi bevételt, az Insta/TikTok influenszereknek 300.000 – 500.000 közötti havi bevételt tippeltek a legtöbben (26,65%).

Szeretnéd-e, ha te is híres lennél az interneten? - Magyar Tinik a Neten 2025 kutatás

AI és a jövő: aggódjunk vagy lazuljunk?

A mesterséges intelligencia már a barátjuknak mondható, csak 15,17% mondta azt, hogy még nem próbált ki egy AI-alkalmazást sem legalább öt alkalommal.
A legtöbben (81,6%) a ChatGPT-vel ismerkedtek eddig. A fiúk jóval kísérletezőbbek, ha az AI-ról van szó, sokkal nagyobb arányban próbálták már ki a különböző AI-platformokat: a ChatGPT után a Google Gemini (25,98%), a Microsoft Copilot (19,23%) és a DeepL (17,31%) jön náluk a sorban. 10-ből 8 tini csinált már házi feladatot Chat GPT-vel, közel felük (47,96%) gyakran támaszkodik ilyen segítségre. És hogy tartanak-e attól, hogy a mesterséges intelligencia miatt újra kell gondolniuk, hogy mivel is szeretnének foglalkozni a jövőben? 20,79% gondolt már arra, hogy nem árt újratervezni, 11,46% viszont úgy véli, az AI nem fogja elvenni a munkánkat, ezért kár is emiatt aggódni.

Jövőbeli elképzelések és az AI előretörése - Magyar Tinik a Neten 2025 kutatás

A teljes prezentáció itt érhető el pdf formátumban.

A felmérés online készült, 2025 áprilisában, 1550 fős mintán, 14-25 év közötti magyar fiatalok körében. Az eredmény nem reprezentatív, de a demográfiai arányok egyensúlyára törekvő.