Nem várt következménye lett a Kazam betiltott kampányának.

Ahogy arról írtunk, betiltották a “világ legvékonyabb okostelefonját” reklámozó szpotot, amiért szexuálisan túlfűtött volt és tárgyiasította a nőket. A Business Insider azt írja, hogy a márka, a Kazam “nagykövete”, Camilla Hansson (aki egyben Miss Svédország is) rögtön otthagyta a céget a botrány után.

Az Oglivy&Mather által készített reklám célja az volt, hogy bemutassák a “világ legvékonyabb okostelefonját”, ám az ehhez készült kisfilmmel nagyon mellélőttek. A fekete-fehér felvételeken a fehérneműben flangáló színésznőn van a hangsúly, és az Egyesült Királyságban többen is bepanaszolták a reklámot.

A brit Advertising Standards Agency (ASA), vagyis a reklámfelügyelet a vizsgálat során megállapította, hogy a reklám túlzottan is szexuális és tárgyiasítja a nőket, valamint a reklám tartalma nincs konkrét összefüggésben magával a készülékkel, a Kazam Tornado 348-cal.

kazam

Camilla Hansson 2014-ben vált a márka nagykövetévé. A lány a lapnak azt nyilatkozta, hogy azért hagyja ott a márkát, mert nem hajlandó olyan cég sikereihez hozzájárulni a nevével és arcával, amely ennyire lealacsonyítja a nőket. Hozzátette, hogy sokan azt hiszik, ő szerepelt a reklámban, de kiderült, hogy ez tévedés volt.

Azt is elmondta, hogy sokáig büszke volt arra, hogy ő lehet a Kazam nagykövete, a cég termékeik a mindennapokban is használta, de azzal a módszerrel nem tud egyetérteni, hogy ilyen módon reklámozza magát (illetve a termékét) egy cég.