Az elmúlt években óriási igény alakult ki az olyan videók iránt, ahol az alkotók játékos tartalmat nyújtanak a nézőknek: élő- és szerkesztett felvételeket egyaránt. Az Amazon már jó korán ráérzett az e-sporthoz is kapcsolódó trendre, fel is vásárolták a Twitch névre hallgató, elsősorban játékosokat tömörítő streamelős szolgáltatást, és részben ennek hatására lépte meg a Google 2015-ben, hogy YouTube Gaming néven külön felületet és dedikált alkalmazást indítottak, ahol csakis videojátékos tartalmakkal találkozhattak az érdeklődők.

A szegmens azonban hiába erősödik évről évre, a legnépszerűbb videomegosztó későn eszmélt, legalábbis erre utal a YouTube blog egyik legújabb bejegyzése, amiben lényegében arról van szó, hogy a cég felszámolja a különálló szolgáltatást, méghozzá azért, mert az elmúlt három év tapasztalatai alapján a felhasználók egész egyszerűen nem vették igénybe a videojátékoknak szentelt alkalmazást, miközben a Twitch csúnyán elhúzott a konkurenciája mellett.

Mindez persze koránt sem jelenti azt, hogy a YouTube lemondana a gamerektől érkező és gamereknek szóló tartalomról (közel napi 200 millió felhasználóról beszélünk), csupán arról van szó, hogy a vállalat felismerte, hogy későn álltak elő a dedikált megoldásukkal, így a népszerűtlen alkalmazást lassan felszámolják, az erőforrásokat pedig ismét egyetlen felületre, a klasszikus YouTube főoldalra és applikációra összpontosítják – a YouTube Gaming alkalmazás konkrétan jövő márciusban szűnik meg, a fejlesztők a tervek szerint addigra végeznek a meglévő megoldásaik „összeolvasztásával”.

Forrás: YouTube