Egyre több az Instagramot is érintő hackelési kísérlet, ezért arra kér mindenkit a közösségi oldal, hogy amellett, hogy körültekintőnek kell lenni az embereknek az olyan hamis biztonsági értesítésekkel kapcsolatban, amik direkt üzenetben érkeznek egy furcsa, az Instagramra vagy a Facebookra utaló, de velük semmilyen kapcsolatban nem álló felhasználótól, ideje ellenőrizni az adatokat is.
Ennek érdekében egy új, biztonsági ellenőrzési riasztást vezetnek be, amit minden olyan felhasználó megkap, akinél gyanús tevékenységet észleltek. Ez persze nem jelenti biztosan azt, hogy a felhasználó fiókját illetéktelen emberek szerették volna megszerezni, lehetséges, hogy az, aki egy új telefonról vagy nyaralás alatt egy új országból szeretne hozzáférni a fiókjához, az is megkapja.
A Security Checkup sosem e-mailben vagy üzenetben érkezik, hanem eleve felugrik majd a bejelentkezéskor. Végigvezet néhány biztonsági beállításon, például, hogy ellenőrizze le a felhasználó, hogy a bejelentkezések között lát-e valami olyat, ami nem hozzá köthető, megerősítést kér, hogy milyen Facebook-fiókok férhetnek hozzá a felhasználói fiókjához, és megkér a fiók-visszaállítási adatok frissítésére. Ezeket egyébként akkor is érdemes ellenőrzni a beállításokban időnként, ha nincs gyanús aktivitásra utaló figyelmeztetés.
Ami pedig legalább ennyire fontos, és az Instagram is hangsúlyozza, az a kétlépcsős biztonsági azonosítás. Ha egy új eszközről lép be valaki, akkor nem elég a jelszó, hanem e-mail vagy telefonos megerősítés is kell a bejelentkezés jóváhagyásához, ezért is fontos, hogy ezek az adatok jól szerepeljenek a fiókbeállítások között.
Az Instagram sosem küld üzenetben figyelmeztetést, viszont nagyon elterjedtek az ilyen jellegű csalások. Arra figyelmeztetnek, hogy a fiókot tiltani fogják, mert megsértette a felhasználási szabályzatot, vagy hogy a felhasználó fotóit máshol is megosztották, így valaki az ő szerzői, és személyiségi jogait sértette meg. Az Instagram arra kér mindenkit, hogy az ilyen üzeneteket azonnal jelentse, és soha ne lépjen kapcsolatba a küldővel.
Forrás: Social Media Today