Számos kritika éri a közösségi média felületeket: egyes elemzők és szakemberek álláspontja szerint itt mindenki jól jár, kivéve a felhasználót. A radikálisabb bírálatok szerint duplán is pórul jár a felhasználó, hiszen amellett, hogy a magánéletét és internetes szokásait feltérképezve eladják személyes adatait, még kifejezetten a személyiségére optimalizált reklámokkal is folyamatosan bombázzák, hogy minél több pénzt költsön virtuálisan.

A másik oldalról viszont ott van több milliárd elégedett felhasználó, akik köszönik szépen, nagyon jól vannak: élvezik a közösségi média adta kommunikációs lehetőségeket, és naponta akár többször is történeteket osztanak meg magukról az Instagram és Facebook Stories segítségével.

A blockchain technológia hozhatja el az optimális megoldást

Korábbi bejegyzésünkben már bemutattuk a Minds platformot, ami a nyílt forráskódú közösségi médián keresztül képzeli el a jövőt. Egy másik alternatív elképzelés szerint viszont a Blockchain technológia jelenthetné az optimális megoldást a közösségi média szereplői számára.

A vízió szerint a – nem is olyan távoli – jövő közösségi médiuma egy tartalomelosztási hálózat, egy hirdetési platform és egy fizetési alkalmazás kombinációja lenne, amely blockchain technológiát alkalmazna, hogy átalakuljon a kereskedők, a hirdetők, a gyártók és a fogyasztók kapcsolata.

A rendszer egy virtuális valután alapulna, amelyből bárki részesülhet a közösségi térben. Az elosztás alapját egyedi mérőszámok alapján kalkulálnák ki, amelynek alapjául a vásárlás, a reklámozás, a tartalomkészítés vagy éppen a sikeres ajánlások mértéke szolgálna.

A szükséges technológia már rendelkezésre áll egy hasonló rendszer létrehozására, de még kérdéses, hogy a gyakorlatban is működőképes lenne-e a hálózat. Eddig csak két dolog biztos: számtalan ötlet áll rendelkezésre és mindenki a Facebook babérjaira törne.

Forrás: Forbes