Egy brit mobil operátor, a Three tavaly februárban jelentette be, hogy a Shine-nal együttműködve dolgozik egy reklámoktól mentes mobilinternet létrehozásán.
A vállalat most bejelentette a rendszer éles tesztjét, júniusban a felhasználók kérhetik részvételt, amely során 24 órán keresztül a mobilinternet forgalomban automatikusan blokkolva lesznek a webes reklámok.
A Three úgy látja, a jelenlegi mobil hirdetési modell hibás, az ügyfeleket csak frusztrálja, hogy rengeteg olyan hirdetés kerül eléjük, amelyet nem kértek. A szolgáltató az új rendszer kialakításával szeretné segíteni a felhasználókat, illetve csökkenteni a mobilinternet használatukat a blokkolással.
Egy 2016 áprilisi felmérés szerint az Egyesült Királyságban a felnőttek 44%-a tervezi valamilyen ad-blocker telepítését az elkövetkező 6 hónapon belül. Ők úgy látják, hogy a reklámok miatt még lassabban töltenek be a weboldalak, valamint az elhasznált adatforgalom jelentős részét teszi ki a nem kért tartalom.
A Three reklám blokkoló tesztje a június 13-mal kezdődő héten fog lezajlani. A szolgáltató azt vizsgálja a felhasználók bevonásával, a reklámok kiszűrése milyen sikerrel zajlik, illetve hogy a mobilos böngészési élmény milyen módon változik általa. A vállalat később Olaszországban is teszteli majd a szolgáltatást mielőtt élesben is bevetné azt.
Forrás: Techcrunch