Folyamatossá vált a harc a Snapchat és az Instagram között – és úgy tűnik, utóbbi került ki győztesen a közdelemből.
A Snapchat jelenleg 150 millió aktív felhasználót számlál, ami önmagában egyáltalán nem kevés, ám legnagyobb riválisa lazán lekörözi a maga 400 milliójával. És korántsem ez az egyetlen fenyegetés a kis fehér szellem számára.
Az RBC Capital Markets és az Ad Age magazin közösen készített tanulmánya alapján sokkal kisebb a motiváció a Snapchatbe történő befektetések iránt, mint az Instagram esetében: A megkérdezett 1600 marketinges 60%-a szívesebben használja a Facebook tulajdonában álló alkalmazást, míg 40%-uk a Snapchat mellett voksol, ha új beruházásról esne szó.
A marketing szakemberek mindig ugyanazon hátrányokról számolnak be a kis szellem rovására: az analízis és a ROI érzékelhető hiánya, vagy éppen a felhasználók csökkenő kötődése. Másrészről viszont a szivárványlogós app gyorsan kapcsolt, amikor ráeszmélt a Facebook-féle Ads Manager előnyeire – és annak fontosságára, hogy célszerű mérési mutatókkal szolgálniuk a marketingesek felé.
Ezek a fő okai annak, miért nem olyan sikeres a Snapchat, mint amilyennek lennie kellene. Illetve megmagyarázza azt is, hogy egy sikeres IPO ellenére még mindig küzd azért, hogy meggyőző legyen a pénzügyi piacokon.
Ennek ellenére úgy látszik, a kis szellem nem igazán akarja beérni a „másodlagos” szereppel, hanem igyekszik utat törni magának – egy saját gyártású szemüveggel próbálja kiterjeszteni a valóságot.
Forrás: Wearesm