A Facebook új dizájnt tesztel a lájkolt oldalak megjelenítésére a hírfolyamban, amely tartalmazza az oldal borítóképét is, hogy az még láthatóbb és feltűnőbb legyen – írja az InsideFacebook és az AllFacebook.com.

Az új hírfolyam lassan válik elérhetővé minden felhasználónál, valamint nem valószínű, hogy hirtelen erőteljes változást hoz a reklámok megjelenítésében. Ez a hirdetési dizájn viszont látható azoknál is, akik nem váltottak az új kinézetre, ezért az adott hirdetők közönségére mégis hatással lehet.

2013-03-08_121114

Összehasonlításképp itt látható, hogyan nézett ki korábban egy oldal lájkolásakor megjelenő szponzorált sztori és hogyan néz ki az újragondolt hírfolyamban, aminek bevezetését múlt héten jelentették be.

Screen-Shot-2013-03-08-at-9.48.17-AM

Miért jó az új dizájn?

Nagyobb eséllyel fogja meg a felhasználó tekintetét és egyúttal jobban érzékelteti a márka lényegét. Ezért érdemes az oldaltulajdonosoknak átgondolnia, a borítóképük mennyire tükrözi üzletüket, és hogyan jelenik meg lekicsinyítve, valamint a profilkép és az oldal neve mellett. A fenti Guinness oldal megjelenítésekor például néhány szót kivágtak a borítóképről.

Azok az oldalak, amelyek megpróbálják elérni, hogy a profilképük megjelenjen a borítókép részeként az idővonalon, várhatóan azzal fognak szembesülni, hogy az eredeti elképzelésük már nem működik olyan jól az új hírfolyam dizájnban.

Ezzel együtt a Facebook talán szigorúbb lesz azon szabály betartatásában is, miszerint a borítóképen és a hírfolyamban szereplő hirdetésekben a kép 20 százalékánál nagyobb részt nem tölthet ki szöveg.

Ti találkoztatok már az új dizájnnal?