A Pew Research legutóbbi kutatása szerint az amerikai tiniknél népszerűségben a YouTube, az Instagram és a Snapchat is megelőzi a Facebookot.
A 743, 13-17 év közötti amerikai tini körében elvégzett felmérés szerint a Facebooknak valóban lehet tartanivalója attól, hogy a tinédzserekre nem építhet a jövőben.
A megkérdezettek 51% bár használja a Facebookot, de csupán 10%-uk használja a leggyakrabban. Ezzel az eredménnyel a Faceook csupán a negyedik legnépszerűbb social media platform a fiatalok körében.
A legerősebb platform a YouTube lett, amit a megkérdezettek 85%-a használ, azt követi az Instagram 72%-os eredménnyel, majd a Snaphat 69%-al. A Facebookot a Twitter, a Tumblr és a Reddit követik, sokkal szerényebb eredményekkel.
Ha arról van szó, hogy melyik platformot használják a leggyakrabban, a győztes a Snapchat 35%-al, amit a YouTube követ 32%-al.
Zuckerberg két fő platformja itt már nem ér annyit: az Instagram 15, a Facebook pedig 10%-os eredményt ért el. A közösségi média egykori sztárja, a Twitter is csupán 3%-on teljesített.
A számok még ijesztőbbet a Faceook számára, ha az előző évek eredményeit nézzük. 2015-ben a Facebook még 71%-al vezetett, vagyis csupán 3 év kellett a 30%-os veszteséghez. Ebben az időszakban a Snapchat népszerűsége 28%-al, az Instagramé 20%-al nőtt, a Twitter pedig csupán 1%-al teljestíett jobban. Ha az évek alakulását nézzük, a legnagyobb vesztes a Google+, amit 2015-ben a fiatalok még 33%-a használt, ma pedig már rajta sem van a listán. A Tumblr 14%-ról esett 9%-ra, a Reddit pedig pedig új belépő. 2015-ben még ott szerepelt a listán az erős 24%-al az azóta megszűnt Vine is.
Ettől függetlenül az Instagram sem nyugodhat meg. A Piper Jaffray tavaly októberi felmérése szerint, melyben 6000 fiatalt kérdeztek meg, a legnépszerűbb platform a Snapchat volt 47%-al, amit az Instagram eléggé lemaradva követett a maga 24%-val. A Facebook itt nagyon alacsony számot, csupán 9%-ot ért el.
Holott a Facebook folyamatosan fejleszti magát. Legutóbb a Facebook Stories-nál vezetett be újdonságokat. Az erről szóló cikkünket itt tudod elolvasni:
Igaz, a YouTube is folyamatosan fejleszt. Legutóbbi újdonságáról ebben az írásunkban olvashatsz:
Ha pedig már felmérések… Láttad mi a világ legértékesebb márkája? Nézd meg cikkünkben itt:
Forrás: Social Media Today