Ha legközelebb a Google Analytics tájára tévedsz, egy új navigációs menü fogad majd és talán nem lesz egyszerű megtalálni a kedvenc jelentéseidet sem. Nem volt ugyan hivatalos bejelentés ezzel kapcsolatban, de a Google Analytics fiókok csakugyan másképp festenek – írja a MarketingLand.

google-analytics-icon-250px

A Normál jelentések (Standard Reports) alatt ezek a főbb szekciók láthatók:

A Google saját blogján is beszámolt továbbá a jelentéseket érintő változásokról. Például az Ügyfélszerzés szekció alatt a következőek érhetőek el:

  • Áttekintés
  • Csatornák
  • Minden forgalom
  • Kampányok
  • Költségelemzés
  • AdWords
  • Közösségi
  • Keresőoptimalizálás

A szintén új „Viselkedés” szekció alatt pedig az Áttekintés, Viselkedési folyamat, Webhelytartalom, Webhelysebesség, Webhelyről indított keresés, Események, AdSense, Kísérletek és Oldalon belüli elemzés érhetőek el.

A két új jelentés

Az Áttekintés és a Csatornák pontok az Ügyfélszerzés alatt új lehetőségek. Az Áttekintés képet a különböző forrásokból érkező forgalom viselkedéséről (az első kép alább), míg a Csatornák jelentés pont az, aminek hangzik: részletes adatok, amelyek a forgalmat hajtó csatornákat hasonlítják össze (a második kép).

google-analytics-acquisitions google-analytics-channels

Új Google Analytics kezdőoldal

Amivel már valószínűleg szintén sokan találkoztak, az a Google Analytics megújult kezdőoldala a nem bejelentkezett felhasználók számára. Egy-két hete már így néz ki:

google-analytics-home-page

A régi kezdőoldal kifejezetten spártai volt és arra fókuszált, hogy megkönnyítése a bejelentkezést. Az új verzió sokkal inkább a Google Analytics értékesítési vonásait hangsúlyozza, amint az a fenti képen is látható.