A Facebook új idővonal dizájnja a zene, filmek, könyvek, fitnesz és egyéb tematikájú különálló szekciókkal már hivatalosan is mindenhol elérhető. Most pedig itt a lehetőség, hogy ezek vagy harmadik feles alkalmazások tartalmait osztályozzák a felhasználók – számolt be az InsideFacebook és a TechCrunch.

A Facebook szerint a felhasználók már naponta közel 200 millió elemet adnak hozzá ezekhez a szekciókhoz. Mióta elindultak márciusban, több mint 17 milliárd dalt adtak hozzá a zenei szekcióba lájkokból és alkalmazásokból, zenehallgatás alapján. A csillagozás értékelési lehetőséggel a könyvek, filmek és TV sorozatok esetében a felhasználók többféleképpen mutathatják meg elköteleződésüket a tartalom felé és hozzájárulhatnak a Facebook virágzó szórakoztató platformjához.

851581_188127354675196_863605087_n-1024x566

Az adatok javíthatják a Graph Search eredményeket, a hírfolyam relevanciáját, a hirdetések célzását és a Facebook más komponenseit, míg lehetővé teszik a harmadik feles alkalmazásoknak, hogy még személyre szabottak legyenek és jobb ajánlatokat tegyenek a felhasználóknak. A fejlesztők olyan funkciókat is beépíthetnek, amelyek lehetővé teszik, hogy a felhasználók az alkalmazásaikon keresztül értékeljék a tevékenységet, amely funkció egyébként nemrég lett hozzáadva a Graph Search szolgáltatáshoz is.

Egy felhasználó értékelései az idővonal szekcióiban fognak megjelenni azon elemek alatt, amelyeket osztályozott, továbbá a hírfolyam sztorikban is:

 Ratings-Screenshot1-500x263

Egyelőre úgy tűnik, hogy az értékeléseket nem adják össze és nem jelenítik meg máshol, például egy film rajongói oldalán. Az éttermek és egyéb helyek értékelései jelenleg csak a mobil alkalmazás helyi keresések szekciójában jelennek meg. Az applikáció osztályozások pedig láthatóak az Alkalmazás Központban (App Center) és amikor a felhasználók az alkalmazás neve felett tartják az egeret a hírfolyamon belül. Egyelőre az oldaltulajdonosok viszont nem kapnak semmilyen információt arról, hány ember adta hozzá a tartalmaikat az idővonal szekcióikhoz és milyen az átlagos értékelés.

851564_260977057381779_101834687_n-1024x454

Másrészt viszont a Facebook több elemzést ad a fejlesztőknek a felhasználói elkötelezettségről a szekciókat illetően. Az App Insights tartalmazni fog elemzéseket az idővonal szekciókkal kapcsolatos benyomásokról és az alkalmazásokhoz vezető hivatkozási forgalomról. A fejlesztők egy egyéni (custom) szekciót is létrehozhatnak az alkalmazásukban, amit azonban a Facebooknak meg kell vizsgálnia és a felhasználóknak is hozzá kell járulnia, mielőtt megjelenik az idővonalukon.