Egyre nagyobb nyomás nehezedik a Facebookra a korábban kirobbant – és a Cambridge Analytica nevével fémjelezett – adatvédelmi botrány miatt, ami már a tőzsdei árfolyamokon és a közhangulaton is jól látszik.

Mivel a Facebook az elmúlt napokban nem tudta megnyugtatni a felhasználók egy részét azzal kapcsolatban, hogy adataik biztonságban vannak náluk, ráadásul arról sem érkezett megnyugtató bejelentés, hogy a jövőben miként előzné meg a legnagyobb közösségi platform a hasonló eseteket, így egyre többen kezdenek el azon gondolkozni, hogy elhagyják a kék óriást.

#DeleteFacebook kampány indult a Twitteren

A Twitter felhasználók egy része persze rögtön lecsapott a lehetőségre és útjára indították a #DeleteFacebook hashtaggel népszerűsített ellen kampányt, amely a Facebook bizalmi kérdéseivel foglalkozik és a vélt hiányosságokra hívja fel a figyelmet.

Csatlakozott a kampányhoz Brian Acton is, aki a WhatsApp alapítójaként korábban 19 milliárd dollárért adta el cégét a Facebooknak.

Messzemenő következtetést azonban semmiképp sem érdemes levonni az eddig történtekből, hacsak azt nem, hogy érdemes nagyon körültekintően bánni személyes adatainkkal, az összes közösségi csatorna esetében.

Forrás: NBC