Az elmúlt három évben rengeteg új felhasználója lett a két oldalnak.

Csaknem megduplázta a felhasználóinak a számát az Instagram és a Pinterest 2012 és 2015 között – írja a Mashable a Pew Research Center kutatására hivatkozva. A cég 1907 felnőtt körében végzett felmérést a közösségi média szokásokról.

kozossegi-media-felmeres

Ebből kiderül, hogy a megkérdezettek 31 százaléka, aki regisztrál valamilyen közösségi oldalon, az a Pinteresten teszi ezt meg, míg 3 évvel ezelőtt ez az arány csak 15 százalék volt. A megkérdezettek 28 százaléka pedig az Instagramot választja, a 3 évvel ezelőtti 13 százalékkal szemben.

kozossegi-media-felmeres-2

Ugyanakkor a Twitter is mutat növekedést a felhasználói bázisban ugyanebben az időszakban, de lényegesen kisebb arányban, mint a Pinterest vagy az Instagram. Érdekes, hogy a LinkedIn volt az egyetlen közösségi oldal, ahol enyhe csökkenés volt érzékelhető.

Nem meglepő, hogy továbbra is a Facebook a leggyakrabban használt platform. Ráadásul az elköteleződés is itt a legmagasabb, a felhasználók 70 százaléka naponta belép az oldalra, míg az Instagramnál ez az arány 59 százalék, Twitternél pedig csupán 38 százalék.

A Pew Research Center szerint az olyan üzenetküldési szolgáltatások, mint a WhatsApp vagy az iMessage pedig sokkal népszerűbbek a hagyományos SMS-eknél, mint valaha. Például a 18-29 közötti okostelefonnal rendelkezőknek a 49 százaléka használ hasonló szolgáltatásokat.