Mikor bárki elgondolkozik a sok negatív hír hallatán, hogy egyáltalán van-e bármi, amivel jobb hellyé tudja tenni a Facebook a világot, akkor jusson eszébe a platform jótékonysági adományozó funkciója.
2016-ban indult a non-profit szervezeteknek a pénzgyűjtés, ennek a programnak az egyik leglátványosabb eleme az volt, mikor 2017-ben először lehetett szülinapi gyűjtést indítani, mikor valaki ajándékok helyett az ismerőseitől azt kérte, hogy utaljanak bármilyen összeget egy olyan szervezetnek, aminek a munkáját fontosnak tartja. Aztán 2019-ben az Instagramon is megjelentek a gyűjtések. A Facebook most azt közölte, hogy már több mint 5 milliárd dollár értékben jótékonykodtak a felhasználók a funkció indulása óta.
Az elmúlt egy év adataiból pedig jól látszik, hogy a felhasználók értették, hogy minden eddiginél nagyobb szükség van az összefogásra és az adományokra, a fő fókuszba pedig a humanitárius és környezetvédelmi adományozások kerültek.
Forrás: Social Media Today