Az amerikai Élelmiszer-és Gyógyszer Hatóság (Food and Drug Administration) azt reméli, hogy egy kis megfélemlítéssel figyelmeztetni tudja a tinédzsereket a dohányzás hátulütőire. Első kampányában, melyet a Draftfcb jegyez, a reklámok túldramatizálják annak egészségre tett negatív hatásait, ám a végeredmény ütős – írja az AdWeek.

A reklámok ugyanarra a helyzetre fókuszálnak: a cigarettát vásárló tininek nincs elég pénze, hogy kifizesse az árut. Az egyik ezért pluszban kihúzza a saját fogát, a másik meg odaad a kasszásnak egy darabot az arcából, a harmadik reklámban pedig azt látjuk, amint a cigit megtestesítő figura zaklat egy fiatal fiút… Az erkölcsi kérdés tehát az, hogy igazából vajon mibe is kerül a dohányzás? Az üzenet célja, hogy rávilágítson a kamaszok téves gondolkodására, miszerint a legtöbben úgy hiszik, nem lesznek függők és később is bármikor letehetik majd a cigarettát.

Nézz bele „A valódi ár” nevű kampányba: