Az ma már senkinek nem titok, hogy a YouTube alkalmas a pénzkeresésre, és sokáig az egészen apró, kevesebb követővel rendelkező csatornák is bekerülhettek a YouTube Partner Programba, aminek keretében az alkotók részesülhettek a videóik mellett megjelenő hirdetések bevételeiből.

A nagy pénz persze nem ebből, hanem a szponzorációkból származik, ugyanakkor sokaknak így is kellemetlen volt, hogy a legnépszerűbb videómegosztó az év elején szigorított a feltételeken, és csak azok számára tette lehetővé a monetizálást, akik minimum 1000 feliratkozóval és a megelőző egy évben legalább 4000 órányi megtekintéssel rendelkeztek.

A Channel Memberships sokak számára jelenthet normális kereseti alternatívát – Forrás: Pexels

Ugyanakkor szintén fontos változás volt idén, hogy júniusban a YouTube elérhetővé tette az úgynevezett Channel Memberships lehetőséget, aminek keretében a csatornák – bizonyos előnyökért cserébe – havi 4,99 dollárt kérhettek előfizetés gyanánt, viszont ez a pénzkereseti lehetőség csak azoknak volt elérhető, akikre minimum 100 000-en feliratkoztak.

Ezen változtatott most a szolgáltatás: már a relatíve kisebb, mindössze 50 000 feliratkozóval rendelkező alkotók számára is elérhetővé vált a Channel Memberships opció, így ha valaki kellően lelkes, fizetni is hajlandó nézőtáborral rendelkezik, jóval komolyabb összegeket gyűjthet be, mint az évek óta egyre kevesebb pénzt termelő hirdetésekkel.

Ne feledjük, ha 50 000 feliratkozóból csak 100 dönt úgy, hogy fizet havi 5 dollárt, az máris nagyjából 130 000 forintnak megfelelő összeg, ami ugyan még nem egy kifejezetten jelentős összeg, de kellő motivációt biztosíthat az aktívabb és minőségibb tartalomgyártásra, ami idővel még több előfizetőt eredményezhet, igazi kereseti alternatívát biztosítva a videósok számára.

Forrás: TubeFilter