Az angliai Dudley-ban található Clack Country Living Museum különlegessége, hogy az ország iparosodásának történetét mutatja be egy korhű kis városkában, színészekkel. Természetesen a világjárvány őket is nagyon rosszul érintette, de a kommunikációs Abby Bird kitalálta, hogy ha úgyis ráérnek, akkor miért ne csinálhatnának egy TikTok fiókot. 

Bird azt mondta, hogy ő kifejezetten szereti a TikTokot, és rendszeres használója, viszont a felettesei többségének fogalma sem volt, hogy mi ez az egész, viszont azt mondták, hogy bíznak benne, csinálja. Az álma az volt, hogy milyen jó lenne, ha karácsonyra lenne 10 ezer követője, ehhez képest több százezres megtekintést hoztak a videói. 

A recept elég egyszerű, a múzeum szinészeivel, és jó zeneválasztással mutatja be a múzeum mindennapjait, és edukál. A fiatalok pedig imádják, mikor K-pop dübörög a korhű utcákon korhű jelmezekben sétáló emberek videója alatt. Az egyik legsikeresebb videójukban azt mutatják be, hogy milyen szerepe volt a nőknek a II. Világháborúban

De az olyan komolyabb témák is érdeklik a fiatalokat, mint a mentális egészség

https://www.tiktok.com/@blackcountrymuseum/video/6892321157941415170

Meg az olyan könnyedebbek, mint a korabeli divat

Az azonban újra bebizonyosodott, hogy elég egy kis kreativitás, egy jó ötlet, és nem csak akkor lehet sikeres egy egyébként edukációs célú intézmény, ha beszáll egy-egy mémbe, hanem ha érti és meri használni a közösségi oldalakat, hiszen egy múzeum egyébként is a történetmesélésben kell, hogy erős legyen. 

Forrás: The Guardian