A Locket nevű startup, amely az Android felhasználóknak fizet azért, hogy elköteleződést váltsanak ki belőlük a hirdetések, most azt kéri tőlük, hogy válasszák ki, milyen típusú reklámokat látnának szívesen – írja a TechCrunch.

Amikor a felhasználók telepítik a Locket alkalmazást, hirdetéseket fognak látni a képernyőn lezárt állapotban, s ha valamelyik ajánlattal élni szeretnének, akkor balra kell „húzniuk” a hirdetést, de lehet szó egy mozi előzetes megtekintéséről is. (Ha jobbra „tartanak”, akkor a hirdetés eltűnik és használhatják tovább a telefonjukat.) A felhasználóknak 1 centet fizetnek minden egyes megtekintett hirdetésért. Talán nem hangzik túl soknak, de a társalapító és vezérigazgató Yunha Kim szerint ebből hetek és hónapok alatt jóval több lehet, és a felhasználók az összegeket jótékony célra is felhasználhatják, amellett, hogy ajándékkártyára utalják, vagy csak beváltják.

swipe-locket

Mióta a Locket elindult egy hónappal ezelőtt, Kim szerint a csapat „több ezer emailt” kapott a felhasználóktól, akik azt akarták, hogy adott márkák hirdetéseit mutassák nekik.

Kicsit furcsának tűnhet, hogy aktívan, ők maguk kérnek reklámokat, de Kim hozzátette, hogy a Locket csakis magas minőségű hirdetéseket ad hozzá a rendszerhez – a képernyőt ilyen lezárt állapotában ő egy „szent, személyes térnek” látja. (Egy másik lehetséges magyarázat: ha már benned van az ösztön, hogy reklámokat nézegess, akkor megpróbálhatsz olyanokat szerezni, amelyeket érdekesnek és relevánsnak találsz.)

A Locket csapata elindított egy MyAds oldalt, ahol a felhasználók megadhatják azoknak a márkáknak a nevét, amelyek hirdetéseit látni szeretnék és szavazhatnak is a mások által megnevezettekre. A cég egy Locket reklámmal promotálta az oldalt és a top márkáknak, amelyek jelenleg – csökkenő sorrendben – a Sony, a Samsung és a Google, több mint 1000 szavazata van.

291892v1-max-250x250

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy a felhasználók már a következő héten látni fogják a Sony, Samsung és Google hirdetéseket. „Jól kell dolgoznunk” – mondja Kim. „Ha valaki azt mondja, ’Héj! Samsung reklámokat akarok látni!’, nem tehetjük meg, hogy csak felhívjuk őket, hogy adjanak hirdetéseket. Itt van egy értékesítési kör.”

Hozzátette, hogy a további célja a legnépszerűbb márkák reklámjainak hozzáadása a rendszerhez még az ünnepek előtt. A Locket alkalmazást az indulás óta 90 ezerszer töltötték le, mondja Kim, és nagyjából 80 ezer aktív felhasználója van.