hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Memo Media Insights platform csapata új kutatási eredményt tett közzé. A kutatás azt vizsgálja, hogy a közösségi médiában történő elköteleződés hogyan kapcsolódik a tartalom olvasottságához, és hogy a közösségi médiában való több megosztás és komment hatására többen kattintanak-e rá, hogy elolvassák a hozzászólásokat.

A legfontosabb megállapítás, hogy az összes elemzett cikkben és témában nem találtak egyértelmű kapcsolatot a kommentelés és a hírek tényleges olvasói között.

Ahogy ezen a grafikonon is látható, nincs közvetlen kapcsolat aközött, hogy egy bejegyzés mekkora elköteleződést vált ki a közösségi alkalmazásokban, és hogy hányan olvassák el. Ez aláhúzza azt, hogy a legtöbb online kommentelő nem feltétlenül olvassa el a bejegyzést, hanem gyakran csak a címre reagál, tehát a bejegyzés elérésének növelésére tett erőfeszítések a nagyobb elkötelezettség révén nem biztos, hogy célt érnek.

Ideális esetben ez lenne az a korreláció, hogy a fokozott közösségi média interakció után a megfelelő rendszeralgoritmusok felerősítik a bejegyzések elérését, ami növelné annak esélyét, hogy az emberek rákattintva elolvassák azokat. A Memo adatai azt mutatják, hogy ez nem így van, és nincs határozott kapcsolat a két művelet között.

Ez viszont nem azt jelenti, hogy a közösségi médiás forgalom haszontalan lenne az adott oldal számára, mivel a márkaismertség előnyei továbbra is jelentősek, és közben azért továbbra is fennállna némi összefüggés az elérés és a linkekre leadott kattintások között, még akkor is, ha ez a vártnál kisebb mértékű. Az adatok azonban azt sugallják, hogy a bejegyzés elérése és a CTR közötti kapcsolat nem olyan közvetlen, mint azt remélik az oldalak.

A Memo által elemzett másik rész a hangulat volt, és az, hogy a pozitív vagy negatív történetek váltanak-e ki nagyobb érdeklődést a közösségi alkalmazásokban.

Arra jutottak, hogy annak ellenére, hogy a cikkmintánkban több volt a pozitív lefedettség, a társadalmi elkötelezettség magasabb volt a negatív cikkek között.

Valószínűleg egy olvasónknak sem kell magyarázni, hogy ez milyen hatással van a közéletre, ez van körülöttünk folyamatosan például a politikában, és sajnos ez a kutatás is azt erősíti, hogy a negatív posztokkal sokkal nagyobb elérést tudnak eszközölni maguknak a szereplők.

Forrás: Social Media Today