Memo Media Insights platform csapata új kutatási eredményt tett közzé. A kutatás azt vizsgálja, hogy a közösségi médiában történő elköteleződés hogyan kapcsolódik a tartalom olvasottságához, és hogy a közösségi médiában való több megosztás és komment hatására többen kattintanak-e rá, hogy elolvassák a hozzászólásokat.

A legfontosabb megállapítás, hogy az összes elemzett cikkben és témában nem találtak egyértelmű kapcsolatot a kommentelés és a hírek tényleges olvasói között.

Ahogy ezen a grafikonon is látható, nincs közvetlen kapcsolat aközött, hogy egy bejegyzés mekkora elköteleződést vált ki a közösségi alkalmazásokban, és hogy hányan olvassák el. Ez aláhúzza azt, hogy a legtöbb online kommentelő nem feltétlenül olvassa el a bejegyzést, hanem gyakran csak a címre reagál, tehát a bejegyzés elérésének növelésére tett erőfeszítések a nagyobb elkötelezettség révén nem biztos, hogy célt érnek.

Ideális esetben ez lenne az a korreláció, hogy a fokozott közösségi média interakció után a megfelelő rendszeralgoritmusok felerősítik a bejegyzések elérését, ami növelné annak esélyét, hogy az emberek rákattintva elolvassák azokat. A Memo adatai azt mutatják, hogy ez nem így van, és nincs határozott kapcsolat a két művelet között.

Ez viszont nem azt jelenti, hogy a közösségi médiás forgalom haszontalan lenne az adott oldal számára, mivel a márkaismertség előnyei továbbra is jelentősek, és közben azért továbbra is fennállna némi összefüggés az elérés és a linkekre leadott kattintások között, még akkor is, ha ez a vártnál kisebb mértékű. Az adatok azonban azt sugallják, hogy a bejegyzés elérése és a CTR közötti kapcsolat nem olyan közvetlen, mint azt remélik az oldalak.

A Memo által elemzett másik rész a hangulat volt, és az, hogy a pozitív vagy negatív történetek váltanak-e ki nagyobb érdeklődést a közösségi alkalmazásokban.

Arra jutottak, hogy annak ellenére, hogy a cikkmintánkban több volt a pozitív lefedettség, a társadalmi elkötelezettség magasabb volt a negatív cikkek között.

Valószínűleg egy olvasónknak sem kell magyarázni, hogy ez milyen hatással van a közéletre, ez van körülöttünk folyamatosan például a politikában, és sajnos ez a kutatás is azt erősíti, hogy a negatív posztokkal sokkal nagyobb elérést tudnak eszközölni maguknak a szereplők.

Forrás: Social Media Today