Miután a közönség olyan kedvezően fogadta, a szakma a Snapchat gyilkosaként tekint az Instagram Stories-ra. Bár hogy valóban lássuk, hogy milyen hatással is lesz az Instagram fejlesztése a Snapchatre több időnek kell eltelnie, a SensorTower már szolgált néhány számmal a Stories bevezetése óta eltelt 2 hétről. Egyelőre úgy néz ki, a Snapchatnek nem kell félnie a Facebook képmegosztójának új funkciójától.
A SensorTower több millió mobilfelhasználó tevékenységét figyeli 30 országban, teljes rálátást adva az applikációk használatára. Az elmúlt két hét számai szerint – bár rendkívül kevés időről beszélünk, és jelen esetben az amerikai iOS-felhasználókról – a jelek szerint a Snapchat és az Instagram továbbra is békében tud működni egymás mellett, a Snapchaten pedig továbbra is több időt töltenek a megfigyelt felhasználók, mint Instagramon.
A Medium írója, Ziad Ramley szerint az Instagram Stories-nak ettől függetlenül meg van a potenciálja arra, hogy megtörje a Snapchat vezető szerepét, erőssége pedig leginkább abban rejlik, hogy az Instagramra több fiókkal is bejelentkezhetünk és sokkal jobb a videók minősége. Ám a jobb minőség miatt az Instagram Stories tartalma lassabban is tölt be, ami pont a Snapchat fő erényét erősíti: a minél gyorsabb és intenzívebb kontentmegosztást.
Ramley az Al Jazeera Instagram sztorijait és Snapchat sztorijait figyelte meg és a jelek szerint az Instagramon a sztori második képénél a nézők száma 40 százalékkal csökken, gyorsan elérve a 60 százalékot, melyet a Snapchat nagyjából a 10-11-ik képnél vagy videónál ér el. Ramley a csökkenés gyors mértékét az Instagram több töltési idejével magyarázza. Ezt viszont az Instagram számára nem legyőzhetetlen akadály.
Fontos a demográfiai megközelítés is. Bár a Snapchat közönsége is öregszik, továbbra is a fiatalabb közönség tartozik felhasználó többségébe, akikről nehezen elképzelhető, hogy átpártolnak az Instagramhoz. Ettől függetlenül a fiatalokról sem kell mindenképpen lemondani – többségük párhuzamosan használja a két social media–platformot, és ha az Instagram még csábítóbbá teszi alkalmazását – például a MSQRD filtereivel, tekintve, hogy a Snapchat egyik erős fegyvere még filterei – van esély, hogy a fiatalok is elkezdenek szép lassan átpártolni.
A Snapchatet pedig csak éppen felfedező idősebb közönség – mely már megszokta és megszerette az Instagramot – könnyedén maradhat inkább a számára már ismerős social media-platformon, ezzel alaposan lelassítva a Snapchat jövőbeli növekedését.
A legnagyobb kérdés az, hogy ki mit fog lépni következőre. A Snapchat a pletykák szerint egy keresőmotorral fog erősíteni, az Instagramnál minden bizonnyal érkeznek a filterek – de ami a leginkább szükséges az Instagram számára minden bizonnyal egy olyan plusz, ami nem a Snapchathez társul, hanem új és egyedi idea. Igaz, nem csak az Instagram szeret másolni – a Snapchat a Memories funkcióját például erősen az Instagram ihlette.
Mindenesetre egy biztos: Az Instagramnak a Facebook segítségével végre sikerült sebet ejteni az egyre fenyegetőbbé váló Snapchaten, jelentős lépést téve afelé, hogy a közösségi média vezető óriása maradjon.
Forrás: Social Media Today