A Snapchat és annak legnépszerűbb felhasználói régóta képezik fontos részét a képezik különböző brandek számára, ha valamilyen terméküket szeretnék reklámozni, így sokszor képezik kissé titkolt részét kampányaiknak. A szponzorált sztorik emberek millióihoz jutottak el, a posztok pedig nem igazán törődtek az állami hirdetési szabályozással – eddig.

Snapchat - Sponsored Ads

Míg az Instagramon és a Twitterren a social media celebjeinek világosan fel kell tüntetniük azt, hogy éppen szponzorált posztokat töltöttek fel, a Snapchatnél eddig ezt lazábban vették, egyrészt a Snapchat lazább szabályzata miatt, másrészt miután a bejegyzések 24 óra után automatikusan eltűntek, nehéz is volt találni megtévesztő kontenteket.

Ám a héten Shaun McBride, Josh Peck és Eh Bee Family, a social media platform néhány legnépszerűbb felhasználója néhány tartalmában már feltüntette, hogy szponzorált tartalomról van szó, olyan hashtagek használatával, mint a #paid, az #ad vagy a #sponsored.

Nick Cicero, az influencereket márkákkal összekötő Delmondo CEO-ja szerint, ahogy a Snapchat növekszik és egyre több tartalom jelenik meg rajta, úgy fogja egyre több ember követni az állami szabályozást, melynek a legnagyobb körben elterjedt és legnépszerűbb betartása az #ad hashtag használata.

Egy másik fontos influencer, McBride, közismertebb nevén Shonduras, a Samsung New York-i Samsung Note 7 bemutatásáról közvetített tegnap, és a cég támogatását a #collab hashtaggel jelezte.

Snapchat - Sponsored Ads - Shonduras

Eh Bee Family – a YouTube és a Vine családja – a Snapchat Memories funkciójába töltött fel egy teasert a Nintendo’S Mario Kart Battle játékhoz készült branded YouTube-videóhoz, melyet a #paid hashtaggel láttak el. Az Eh Bee Family elmondása szerint számukra is kedvező, hogy nyíltak lehetnek követőikkel, ha szponzorált tartalomról van szó.

Ezen felül több celeb is jelezte, ha szponzorált tartalmat tett közzé. Így tett Josh Peck és David Lopez, akik az Amazon lencséit reklámozták snapjeikkel, de a a Mondelez által birtokolt Sour Patch Kids elnevezésű fiókon is láthattuk az #ad hashtaget, mikor a Musical.ly sztárja, Baby Ariel posztolt a fiókról a vasárnapi Teen Choice Awards-ról.

Forrás: Adweek