Több nagy cég, köztük a Dell, a Best Buy, a Ford Motor, a Nike, a Patagonia és az Amazon birtokában lévő Twitch streamingszolgáltatás is eltávolította online webshopjából a Facebook-fiókkal való bejelentkezés lehetőségét. Ez az, amivel valószínűleg minden netező találkozott már, hogy a közösségi oldalon regisztrált netezők elkerülhették, hogy külön fiókot kelljen regisztrálniuk a vásárlásokhoz.
Jen Felch, a Dell digitális és információs igazgatója azt nyilatkozta, hogy az internetezők számára már nem annyira vonzó a közösségimédia-fiókkal való bejelentkezés, ami például az utóbbi évek során felmerült adatvédelmi aggályokkal és botrányokkal is magyarázható.
Korábban a közösségi oldalas bejelentkezésből mindenki profitált, az olyan cégek, mint a Facebook vagy a Google sok adatot kapott arról, hogy a netező mivel és hol tölti az idejét, mit vásárol, a hirdetők pedig hatékonyabban célozhatnak reklámokat. Most azt mondják a szakértők, hogy ez a kapcsolat kezd gyengülni amiatt, hogy a webhelyek már kevesebb előnyét látják, a felhasználók egy része pedig láthatóan elveszítette a Facebook iránti bizalmát.
Mindazonáltal a Google bejelentkezési eszköze kitart, a Dell elmondása szerint a Facebookkal ellenben a keresőcéggel nehezebben szakítanak a felhasználók. A Facebook-bejelentkezés egyébként főleg a híroldalak és mobiljáték-fejlesztők körében népszerű még mindig, de nem zárható ki az ittenei csökkenés sem.
Forrás: HWSW