A ChatGPT tavaly novemberi indulása óta a mesterséges intelligencia keresése 1700 százalékkal nőtt. A több mint 100 millió globális felhasználót vonzó chatbot az elmúlt hónapokban sok vita középpontjában állt, különösen ami a munkahelyek elfoglalását illeti.

Az angliai Indusface szeretett volna többet megtudni a ChatGPT használatáról az Egyesült Királyságbeli vállalkozásokon belül, ezért 2000 munkavállalót kérdezett meg különböző munkaköri szinteken és ágazatokban, hogy többet tudjon meg a ChatGPT munkahelyi használatáról.

Amiket talált, röviden:

  • A hirdetési ágazat a ChatGPT-t a leginkább használó szektor, a válaszadók közel kétötöde (39%) használja a botot.
  • A jogi ágazat a második helyen áll, a válaszadók 38%-a állítja, hogy a munkahelyén használja a ChatGPT-t.
  • A jelentések írása a leggyakoribb ok a ChatGPT munkahelyi használatára, a válaszadók több mint negyede (27%) nevezte meg ezt az indokot az MI ezen formájának használatára.
  • Az Egyesült Királyságban dolgozó munkavállalók több mint fele (55%) nyilatkozott úgy, hogy nem bízik a ChatGPT-t használó másik vállalkozással való együttműködésben.

Hosszabban

Az Indusface tanulmánya kiderítette, hogy a reklámipar az az ágazat, amely a legtöbbet használja a ChatGPT-t a munkában. Az alkalmazottak csaknem kétötöde (39%) ismerte el, hogy használja azt munkára. Közülük 11%-uk vallja be, hogy gyakran, hetente többször használja.

Az iparágban dolgozóknak csak valamivel több, mint 5%-a mondta azt, hogy soha nem fogja használni a ChatGPT-t, ami barátságosabb és nyitottabb hozzáállást mutat a ChatGPT hirdetési ágazaton belüli alkalmazásával kapcsolatban.

A jogi szektor a második leggyakrabban ChatGPT-t használó iparág. A megkérdezett munkavállalók 38%-a elismerte, hogy a ChatGPT-t vagy a mesterséges intelligencia alternatív módszereit használja munkája során. Ez talán nem meglepő, mivel a legutóbbi jelentések azt mutatják, hogy a mesterséges intelligencia a szerződések hatékonyságának és automatizálásának javításával átformálja a jogi ágazatot.

A művészet és a média a harmadik helyen áll, az ágazatban dolgozók 33%-a elismerte, hogy a ChatGPT-t használja munkájához. Az eredmények szerint a művészeti dolgozók gyakrabban alkalmaznak mesterséges intelligenciát munkájuk során, mint bármely más iparág a top 10-ben, és több mint 13%-uk vallotta be, hogy hetente legalább egyszer használja.

Az Indusface brit felmérése szerint a munkahelyi jelentéseket leginkább a ChatGPT vagy a mesterséges intelligencia készíti, és ez a leggyakoribb ok, amiért az emberek (27%) használják az MI-t. A második a fordítás, az emberek negyede (25%) használja. A harmadik ok saját kutatási céljaik (17%).

A ChatGPT népszerűsége ellenére az Indusface felmérése szerint az üzleti életben dolgozók több mint fele (55%) nyilatkozott úgy, hogy nem bízik abban, hogy olyan vállalkozással dolgozhat együtt, amelyik ChatGPT-t vagy hasonló AI-t használ a munkahelyén.