hirdetés

Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással! Használd az AI tudását az üzleti sikerhez! Profitnövelő ötletek egyetlen kattintással!

Pár év alatt sokat változott az emberek hírfogyasztási szokása, amire nagy hatással volt a két idei nagy meghatározó esemény, a koronavírus világjárványnak és az amerikai zavargásoknak. Ez derül ki a Reuters Institute 2020-as digitálismédia-hírfogyasztást összegző riportjából.

A legnagyobb változás, hogy az eredetileg fotómegosztóként indult Instagramot ma már annyian használják hírfogyasztásra, mint a Twittert, a trendek pedig azt jelzik, hogy ezen a téren további növekedés vár rá.

A több országban zajló kutatás rámutat arra is, hogy az Instagramot a megkérdezettek nagyjából egyharmada használja, míg a 25 év alatti fiatalok körében a kétharmados ez az arány. Az összes válaszoló 11 százaléka hírforrásként is tekint a szolgáltatásra, ez pedig kétszeres növekedést jelent a két évvel ezelőtti időszakhoz képest. Ezzel az Instagram csak egy százalékkal marad csak el a Twittertől. Az Instagram népszerűségének természetesen az is jót tett, hogy az elmúlt hónapokban több, képpel vagy videóval elmesélhető hír jelent meg.

Amúgy amíg a megkérdezettek mindössze 26 százaléka állította, hogy megbízott a közösségi oldalakon a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban megjelenő információkban, addig a kormányok és nagy híroldalak, ügynökségek bizalmi indexe 59 százalékot állt úgy, hogy kicsit többen állították, hogy egyáltalán nem bíznak jobban a kormányok által terjesztett információkban, mint a sajtóhírekben.

A koronavírus megjelenése egyébként jól érezhetően növelte a hírforrások iránti bizalmat, ami a kutatók szerint annak is köszönhető, hogy a hírfogyasztók a legnehezebb időkben a „nemzeti egység” elve alapján úgy tekintettek a forrásokra, hogy azok alapvetően ugyanazt a jó ügyet – a koronavírus elleni küzdelmet – támogatják.

Forrás: HWSW