Pár év alatt sokat változott az emberek hírfogyasztási szokása, amire nagy hatással volt a két idei nagy meghatározó esemény, a koronavírus világjárványnak és az amerikai zavargásoknak. Ez derül ki a Reuters Institute 2020-as digitálismédia-hírfogyasztást összegző riportjából.

A legnagyobb változás, hogy az eredetileg fotómegosztóként indult Instagramot ma már annyian használják hírfogyasztásra, mint a Twittert, a trendek pedig azt jelzik, hogy ezen a téren további növekedés vár rá.

A több országban zajló kutatás rámutat arra is, hogy az Instagramot a megkérdezettek nagyjából egyharmada használja, míg a 25 év alatti fiatalok körében a kétharmados ez az arány. Az összes válaszoló 11 százaléka hírforrásként is tekint a szolgáltatásra, ez pedig kétszeres növekedést jelent a két évvel ezelőtti időszakhoz képest. Ezzel az Instagram csak egy százalékkal marad csak el a Twittertől. Az Instagram népszerűségének természetesen az is jót tett, hogy az elmúlt hónapokban több, képpel vagy videóval elmesélhető hír jelent meg.

Amúgy amíg a megkérdezettek mindössze 26 százaléka állította, hogy megbízott a közösségi oldalakon a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban megjelenő információkban, addig a kormányok és nagy híroldalak, ügynökségek bizalmi indexe 59 százalékot állt úgy, hogy kicsit többen állították, hogy egyáltalán nem bíznak jobban a kormányok által terjesztett információkban, mint a sajtóhírekben.

A koronavírus megjelenése egyébként jól érezhetően növelte a hírforrások iránti bizalmat, ami a kutatók szerint annak is köszönhető, hogy a hírfogyasztók a legnehezebb időkben a „nemzeti egység” elve alapján úgy tekintettek a forrásokra, hogy azok alapvetően ugyanazt a jó ügyet – a koronavírus elleni küzdelmet – támogatják.

Forrás: HWSW