Minden vállalkozás számára elérhetővé válik az Instagram Messenger API, azaz alkalmazásprogramozási felület. Az emberek többsége ma már kifejezetten elvárja, hogy kedvenc márkájára vagy vállalkozására a közösségi oldalakon keresztül is ráírhasson, akár az ügyeit is intézhesse. Az újítással minden üzleti fiók hatékonyabbá teheti az ügyfélszolgálati eszközeit. 

Az Instagram újítását olyan nagy márkák tesztelték, mint a L’oreal vagy a H&M, a lényege pedig az, hogy a vállalkozások integrálhatják a meglévő rendszereikkel a chatfunkciót. Vagyis sokkal egyszerűbb például a chatbotok alkalmazása, vagy a már meglévő ügyfélszolgálati rendszerben kezelni a közösségi oldalról érkező megkereséseket. 

A Facebook természetesen azt szeretné, ha az elsődleges kommunikáció a cégek és az ügyfelek között az ő felületeiken zajlana, nem például egy külön telefonszámon, e-mailben vagy akár személyesen. Ehhez viszont szükség van olyan alkalmazásprogramozási felületre mint a most bemutatott, hiszen például egy panaszkezelésnél az ügyintézőnek hozzá kell tudni gyorsan férnie a saját rendszerhez, hogy minél alaposabban lássa a problémát, és megoldást tudjon rá találni. 

Első körben a 10 ezertől 100 ezer követővel rendelkező vállalkozások, júliusban a második körben az ezer követőnél többel rendelkezők, majd a harmadik negyedévben minden vállalkozás használhatja az API-t. A Facebook szerint ez a lehetőség hatékonyabbá teszi a vállalkozások komunikációját, segít bizalmat és hűséget építeni, és növelheti az eladásokat. 

https://later.com/blog/instagram-messenger-api/