Bizonyára mindenki belefutott már abba a jelenségbe, hogy egy-egy posztját nagyon sokan szeretnek, míg a másik hasonló bejegyzésére alig reagál valaki. Persze egyértelmű, hogy az éjszaka közepén valószínűleg kevesebb emberhez jut majd el a bejegyzés, és az is, hogy a tökéletes időzítés leginkább attól függ, hogy a célközönség mikor a legaktívabb, de ez azért összetettebb kérdés ennél. 

A világszinten 12 millió posztot vizsgáló Social Media Explorer tanácsa szerint első körben érdemes rámenni az Instagram statisztikáira, és megnézni, hogy az elmúlt időszakokban mikor voltak a legaktívabbak. 

Az általános világszintű statisztikák szerint a legsikeresebb posztokat keleti parti idő szerint 9-11 óra között teszik ki, ez azt jelenti, hogy magyar idő szerint a délután 3-6 óra közötti időszak a legaktívabb. Ettől függetlenül nem biztos, hogy ehhez az időszakhoz kell ragaszkodni, erre jók az Instagram Insights elemzései.

A statisztikák szerint az sem mindegy, hogy melyik napról beszélünk, ugyanis teljesen más időpontokra kell készülni hétköznap és hétvégén, de még az sem mindegy, hogy kedd van vagy péntek. 

Egyébként a következő időpontban kitett posztok a legsikeresebbek a statisztikák szerint. Ezek a keleti parti hivatalos  időpontok, ezekhez 6 órát kell hozzáadni, hogy a magyar időket megkapjuk. 

  • Hétfő: Reggel 6, reggel 10, és este 10
  • Kedd: Hajnali 2 óra , reggel 4 óra és reggel 9 óra
  • Szerda: Reggel: 7 óra, 8 óra és este 11 óra
  • Csütörtök: Reggel 9 óra, dél és este 7 óra
  • Péntek: Reggel 5 óra, délután 1 óra, délután 3 óra
  • Szombat: Délelőtt 11 óra, este 7 óra és 8 óra
  • Vasárnap: Reggel 7 óra, reggel 8 óra, este 4 óra

A szakemberek szerint ezt az adatot érdemes elkezdeni használni, és finomítani. Mindig is fontos volt, hogy mikor tette ki az ember a posztjait, de az algoritmus 2018-as változtatása óta tényleg sokat számít a jó időzítés. Akkor azt mondták, hogy frissítik a feedet, és nem időrendi sorrendbe kerülnek ki a posztok, ezért is fontos, hogy a lehető legjobbkor kerüljön ki a bejegyzés, mikor a követők többsége online.

A szakértők szerint érdemes a statisztikák helyett manuális módszerekkel kitapasztalni, melyik a legjobb időszak. Azt javasolják, hogy egy-két hetet rá kell szánni, hogy egy táblázatban vezetve kiderüljön, milyen időszakokban hány emberhez jut el a poszt. A legegyszerűbb, ha egy héten keresztül minden nap más időpontban kerül ki tartalom, és ezt elemzi ki az ember. Ha kiderül, hogy a követők például este 5 és 9 között aktívak, akkor is érdemes ezt az időintervallumot finomítani, és 5, 6, 7, 8 és 9-kor is kitenni posztokat, és figyelni, melyik lesz sikeresebb. Aztán jöhetnek a napok, ha egyik héten hétfőn 5-kor tett ki valaki posztot, akkor a következő héten tegyen ki hétfőn 6-kor, és gyakorlatilag egy hónap alatt lesz egy teljesen személyre szabott, empirikusan kitapasztalt menetrendje. 

Azt is meg kell nézni, hogy melyik nap a legerősebb, a fontos posztokat pedig akkorra kell időzíteni. Hétvégén általában hajlandóak többet olvasni, és az is fontos, hogy ne hivatali időben szülessen a poszt, hanem ebédidőben vagy este, amikor az emberek jobban ráérnek a közösségi oldalakon lógni.