A Meta a Facebook és az Instagram fizetős verzióit fontolgatja, amelyeken nem jelennének meg hirdetések az Európai Unióban élő felhasználók számára – mondta három, a cég terveit ismerő személy.
Akik majd fizetnek a Facebook- és Instagram-előfizetésekért, azok nem látnának hirdetéseket az alkalmazásokban – mondták a névtelenséget kérő emberek. Ez segíthet a Metának abban, hogy kivédje az adatvédelmi aggodalmakat és az uniós szabályozók egyéb vizsgálatait azáltal, hogy a felhasználók számára alternatívát kínál a cég hirdetésalapú szolgáltatásai helyett, amelyek az emberek adatainak elemzésén alapulnak.
A Meta továbbra is kínálná a Facebook és az Instagram ingyenes verzióit hirdetésekkel az Európai Unióban – mondták a szivárogtatók. Azt nem tudni, hogy az alkalmazások fizetős verziói mennyibe kerülnének, és a vállalat mikor indíthatja őket őket.
A Meta szóvivője nem kívánt nyilatkozni a hír hallatán.
Van amúgy már Magyarországon fizetős Facebook és Instagram, de ezek csak privát profilokra vonatkoznak, illetve ezzel nem lehet eltüntetni a hirdetéseket, hanem plusz szolgáltatást adnak (elviekben).
Forrás: New York Times