Az érintőképernyő technológiája ugyan fejlődhetett az évek során, hogy valódi multi-touch érzetet keltsen és lehetővé tegye digitális munkaterünk kontrollját, de a sík üveg kijelzőkből hiányzik a tapintás varázsa. Egy új prototípus viszont, amelyet az MIT Media Lab munkatársai, Dhairya Dand és Rob Hemsley fejlesztettek ki, Obake névre hallgat és adaptorok, mélységi kamerák, projektor és egy szilikon képernyő arzenáljával javíthat a hiányérzetünkön. Zoomolhatunk és egyéb gesztusokat tehetünk vele 3D valóságban – írja a The Verge.
Az Obake egy „2.5D kijelző”, egy rugalmas érintőképernyő, amelynek tetejére vetítik a képet. A hagyományos érintőképernyővel ellentétben ez a szilikon kijelző a nyomás és húzás bemeneteket is érzékeli mélységérzékelő kamerával, míg a működtetők tartják és formálják a képernyőt a felhasználó gesztusainak megfelelően. Úgy tervezték, hogy utánozza a víz „folyékonyság és alakíthatóságát”, de lehetővé teszi azt is, hogy a hagyományos érintőképernyő mozdulatokat 3D geometriai formákba öntsük. Komplex felépítéséből kifolyólag a technológiát nem fogják közvetlenül beépíteni egy okostelefonba vagy tabletbe, de Dand és Hemsley kutatása hatással lehet arra, hogyan lépünk interakcióba a jövőben 3D kijelzőkkel.
Obake: interactions with a 2.5D elastic display from Dhairya Dand on Vimeo.