Új kampányt indított a maláj légitársaság, bakancslista felkiáltással.
Hétfőn indítottal el kampányát a Malaysia Airlines. Ebben arra kérik az Ausztráliába, illetve Új-Zélandra utazókat, hogy írják meg legfeljebb 500 karakterben, melyik hely és miért szerepel a bakancslistájukon. Vagyis, hogy hova utaznának szívesen a haláluk előtt – írja a Telegraph.
Ezzel „csupán” annyi a probléma, hogy a 2014-es év finoman szólva sem a maláj légitársaság sikertörténete volt eddig. Egy MH370-es gép máricusban tűnt el, több mint kétszáz fővel – a repülőt hosszú hetekig keresték, eddig eredménytelenül. Az MH17-es járatot pedig most júliusban lőtték le Ukrajna légterében, az utasszállítón csaknem háromszázan voltak, és a tragédiát senki nem élte túl. Éppen ezek miatt már az is szóba került, hogy arculatot vált a Malaysia Airlines.
What were they thinking?! Malaysia Airlines ‘Ultimate Bucket List’ Competition #PR #fail http://t.co/PZsMlJ6Ymi
— Nicole Angerone (@NicoleAngerone) 2014. szeptember 3.
A kampányra nagyon sok negatív reakció érkezett – ezek egy része a közösségi médián keresztül. Valószínűleg a Malaysia Airlines marketingesei is rájöttek, hogy nem ez volt a legszerencsésebb megfogalmazása az akciónak, így bakancslista helyett már „to do” listára módosították a felhívást. A kampány során egyébként iPadot lehet nyerni, vagy a turista osztályra ingyen repülőjegyet.