Miért nem akarnak az emberek fizetni egy tortáért?  – tette fel a kérdést Reshmi Bennett, a londoni Anges de Sucre tulajdonosa, és eléggé megkavarta az állóvizet azzal, hogy az ingyen cuccokat kérő influenszereknek beszólt. 

Rasmi arról számolt be, hogy mint olyan sok vállalkozás, ő is küzd a világjárvány alatt, miközben megfigyelte, hogy megváltozott a vásárlói viselkedése is. Egyrészt észrevette, hogy bár kevesebbet költenek, és visszafogják a kiadásokat, de most mintha mindennél fontosabb lenne, hogy az ünnepeket viszont rendesen megtartsák. Közben pedig egyre több influenszer kér ingyen tortát. pedig szerinte a pályafutása során sosem jöttek még úgy vásárlók, hogy látták, hogy valaki egy szép tortát posztolt. Szerinte ez a műfaj a fizető vendégek ajánlásai alapján működik igazán jól. 

A kiírása megosztotta a követőit, hiszen nagyon sok márka és influenszer tudja, hogy amennyiben egy márkanagykövetük megoszt egy videót, amin például egy sminket készít magának, az annyi bevételt fog generálni, amennyibe bőven belefér az influenszer által kért összeg. Sokan emlékeztettek arra, hogy megbízható, profi influenszerek nem úgy működnek, ahogyan azt a cukrásznő írja, több influenszerrel foglalkozó ügynökség pedig arról írt, hogy szerintük nem etikus, ha egyébként is a túlélésért küzdő kis helyi vállalkozásokat keresnek meg most influenszerek, ha csak nem arról van szó, hogy önkéntesen és ingyen támogatják őket. 

Hogy ez nem ördögtől való dolog, arra több influenszer-.kezdeményezés is példa. Például  a Mrs O Around The World utiblog mögött álló Ana Silva O’Reilly egy olyan kampányba kezdett, ami arra szeretné kérni az influenszereket, hogy segítsenek újraindítani az turizmust azzal, hogy a legközelebbi utazásukat maguknak fizetik, hiszen annyi mindent köszönhetnek az iparágnak, hoKgy ideje valamennyit visszaadni. hasonló kezdeményezés indult más bloggereknél és influenszereknél, akik most fizetnek az ételért, kávéért és a többiért, hogy ezzel támogassák a helyi vállalkozásokat.  A szakértők szerint ez hosszútávon is kifizetődőbb, mert sokkal megbízhatóbb és hitelesebb képet építenek ki magukról azok az influenszerek, akik jelen helyzetben segíteni próbálnak. 

Forrás: BBC