A nők jelentős vásárlóerőt képviselnek minden termékkategóriában és az elemzések előrejelzése szerint együttesen 7 trillió dollárt (nagyjából 1587 trillió Ft) költhetnek majd éves szinten 2020-ra. Mit jelent ez az üzletek és a marketing részlegeik számára? Azok, akik nem célozzák meg hatékonyan a nőket, komoly bevételi és növekedési lehetőségektől esnek el – írja a 60SecondMarketer.

Az Insights in Marketing felmérése szerint a nők elégedetlenek azzal, ahogyan a cégek felkínálják nekik a termékeiket. A márkák gyakran sztereotipikus reklámokkal apellálnak: a nőket háziasszonyokként mutatják meg, akik megőrülnek a szépségért. Míg sok nő a családra fókuszál, emellett sokan üzlet-, és érték-orientáltak is, vannak céljaik az otthonukon, a férjükön és a konyhájukon kívül is.

Marketing-to-women-1

A márkák gyakran nem érik el a nőket a hirdetéseik tartalmával és üzenetével, valamint van, hogy online sem tudják elköteleződésre ösztönözni őket. A nők pedig minden szempontból a közösségi média ínyencei. Posztolnak, tweetelnek, megosztanak, kedvencnek jelölnek, fotókat és videókat tesznek közzé, méghozzá sokkal többször, mint a férfiak. Ők őrzik a virális tevékenységek kapuját. Azok az üzletek, amelyek meg akarják nyerni őket maguknak, meg kell találniuk azokat a fórumokat, ahol a női közönség jelen van, majd mesterévé válniuk azoknak a viselkedési protokolloknak, amelyek révén márkanagyköveteikké tehetik őket.

Ahhoz, hogy a nők vásárlóerejéből is profitáljanak most és a jövőben egyaránt, az üzleteknek nincs más választása, mint, hogy:

1. úgy formálják az üzeneteiket, hogy azok rezonáljanak a nők autentikus személyiségével és

2. stratégikusan közelítsék meg a nőket az online közösségi platformokon.

Az Insights Marketing egy ingyenes e-könyve segíthet az első cél elérésében. A női vevőket 5 kategóriába, avagy prototípusba sorolja, akik bizonyos beszámítható vásárlási kódoknak felelnek meg.

Megtanulva az egyes személyiségprofilokat – a céltudatosak, a konzervatívak, a kiszámíthatók, a stresszesek és a tapasztalatkeresők – az üzletek a megfelelő érzelmi és pszichológiai megjelenés keretébe csomagolhatják üzeneteiket.

A céltudatosak

Ez a típus ambiciózus és szervezett, a nők 25%-a ilyen. A „multi-tasking” mesterei, akik egyszerre több célt tűznek ki maguk elé, majd módszeresen elérik azokat különböző rendszerek használatával. Mérik is az eredményeiket, listákkal és menetrendekkel. A bevásárláskor is épp ennyire hatékonyak, betérnek a boltba vagy meglátogatnak egy weboldalt felvértezve a fizikai vagy mentális listáikkal, rajtuk funkciókkal és előnyökkel, amelyekkel a terméknek kötelező rendelkeznie ahhoz, hogy kielégítse őket. A marketingesek felhívhatják ezen nők figyelmét nem csak képekkel és a termékek szuperszónikus leírásaival, de felsorolásokkal és a specifikációk pontos, tényszerű megjelölésével is.

Marketing-to-women-2

A konzervatívok

Ez a típus azon konzervatív nőket tömöríti, akik számára a legfontosabb értékek a család, az erkölcs, a hagyomány és a spiritualitás. A nők egyötödét teszik ki. Praktikusak, olyan dolgokba fektetnek be szívesen, amelyek értelmesek és szükségesek. Nem félnek egy kis önfeláldozástól és akkor a legboldogabbak, ha a rokonaik és a barátaik körülöttük vannak. A cégek akkor tudnak a legügyesebben eladni ennek a csoportnak, ha a márkaüzeneteik hagyományos értékeket visszhangoznak, valamint a termékeket úgy kell nekik bemutatni, mint amelyek segítenek a gyermekek nevelésében és kényelmük biztosításában, továbbá a szeretteik boldoggá tételében.

A kiszámítható nők

Ez a kategória szintén a nők egyötödét teszi ki, azok tartoznak ide, akiknek az életére leginkább ráhúzható egy megszokott minta. Ugyanazokat a tevékenységeket végzik, ugyanazokat a termékeket használják minden nap éveken keresztül – nem azért, mert különösebben hűségesek lennének márkákhoz, hanem, mert találtak valamit, ami működik és értékelik a minőséget. Hogy a kedvükben járjanak, a marketingeseknek olyan termékekkel kell előállniuk, amelyek klasszikusak abban az értelemben, hogy kiállták az idő próbáját és megbízhatóak.

A stresszes nők

Az Insights Marketing felmérésében a nők 17%-a vallotta be, hogy stressz alatt állnak és össze szoktak csapni a fejük felett az élet hullámai. Olyan termékeket vásárolnak, amelyek csökkentik a stressz érzetét, ideiglenesen eltereli a figyelmüket a nyomásról és örömöt okoznak, puszta szórakozásból. Ezek a kimerült nők azokat a reklámüzeneteket kedvelik, amelyek felpörgetik az önértékelésüket és amelyektől értékesnek érzik magukat még az őrült időkben is.

A tapasztalatkeresők

A nők ezen csoportja úgy gondolja, a tapasztalat a legjobb tanítómester. Csak akkor hiszik el, hogy a termékek bizonyos előnyökkel bírnak, ha látják és első kézből tapasztalják. Gyakran összehasonlítanak több terméket, mielőtt megállapodnának egy márkánál. A marketingesek ezt a csoportot, amely a nők 16%-át teszi ki, fókuszcsoportnak is tekinthetik.

Miután rászabják üzeneteiket erre az öt csoportra, a marketingesek arra fordíthatják következő lépésként a figyelmüket, hogy megnyerjék őket a közösségi médián keresztül. Ez minden marketing kampánynak megszokott része kell, hogy legyen. A stratégiák tartalmazhatják a rajongók visszakövetését és valódi beszélgetést velük, akár termékekre vonatkozó kérdések megválaszolásával, akár a véleményük és értékelések kikérésével.

A posztokban érdemes linkeket elhelyezni, ugyanis a nők imádnak hasznos információkat olvasni és megosztani másokkal. Hozz létre szórakoztató képeket és videókat termékelhelyezéssel – ezzel megnövekszik az esélye, hogy a nők virálissá teszik a tartalmat.

Végül pedig ki kell derítened, a termékeid női vásárlói hol szoktak összejönni a leggyakrabban! Nézz a legnépszerűbb közösségi média platformokon túlra és gondolj további oldalakra és fórumokra is! Jelenleg a vizuális megosztás, ami szexi téma, a nők pedig imádják a Pinterestet, az Instagramot és a Vine-t.

E tippek megfogadásával és a céged marketing stratégiájába történő integrálásával nagyobb sikereket érhetsz el a női közönség körében.