Azt eddig is tudtuk, hogy a Starbucks a social media egyik legnépszerűbb szereplője, de a hírhedt Pumpkin Spice Latte idei bevezetése olyan adatokat hozott, amitől leeshet az állunk.
A szezonális italt – melyet múlt hét kedden vezettek be világszerte – múlt hét szerdán volt a legnépszerűbb a twitterezők körében: az adott nap egy szakaszában pecenként 5076 tweet született a lattéról, az előtte lévő napokban ez a szám pedig 2855 körül mozgott. Összesen eddig 56,8 millió bejegyzés született, melyben megemlítették a Pumpkin Spice Latte-et vagy használták a #PSL vagy a #FirstPSL hashtaget.
Az ital a social media világának másik szárnyashajóján is népszerű: az Instagramon jelenleg 731.000 olyan poszt kapta meg a #pumpkin hashtaget, mely összeköttetésben állt az itallal és további 468 ezer leírásában szerepelt a #PSL vagy #FristPSL hashtag. Ezen felül érdekes tény lehet, hogy a Pumpkin Spice Latte-val kapcsolatos posztok 493 százalékkal több lájkot kapnak, mint az egyszerű, #Starbuck hashtager viselők. Vagyis ha hasítani akarunk a közösségi médiában, egy tökös kávé lehet a csodafegyverünk.
Bár a marketing a jelek szerint a saját lábán is megáll, a cég ettől függetlenül tett további lépéseket, hogy az ital még népszerűbb legyen – például saját Facebook Messenger botot fejlesztett ki, mely segítségével a felhasználók magának az italnak tehetnek fel kérdéseket (jaj) de gifekhez és képekhez is hozzájuthatnak a kávéval kapcsolatban.
Forrás: Adweek