Az olyan márkák is megjelentek már a TikTokon mint a Louis Vuitton, a Fendi, Dior vagy éppen a Gucci. Az Amerikai Egyesült Államokban naponta 100 millióan használják a TikTokot, ezért a nagy márkák nem engedhetik meg maguknak, hogy ne képviseltesség magukat az oldalon.
A Gucci például kitalálta magának a Gucci kihívást, amikor a felhasználók meglehetősen különös ruhakombinációkat vettek fel magukra, és azt írták, hogy a márka inspirálta őket. Nem biztos, hogy ez volt minden idők legsikeresebb kampánya, mindenesetre jól mutatja azt a trendet, ahogyan a luxusmárkák is a TikTok felé fordultak.
A világjárványig ezek a divatházak nem voltak jelen a közösségi oldalon, de a járvány ezen változtatott. Júliusban már olyan márkák jelentek meg rövid videókkal mint a Burberry, YSL, Gucci, Stella McCartney, Fendi, Dior vagy a Balenciaga, most pedig a Louis Vuitton is csatlakozott. A szakértők szerint a motiváció egyszerű, a fiatalabb generáció többsége TikTokot használ, a márkáknak pedig szüksége van arra, hogy a következő vásárlói generációt megfogja magának. Az ilyen luxusmárkák hagyományosan sokkal később jelennek meg különböző platformokon mint a kisebbek, ez történt a TikTok esetében is, amit a fiatalabb és kisebb márkák már régen használnak. Aki pedig kifejezetten sok ötletet és kreativitást tesz bele, annak pedig sikerül is beelőzni a versenytársakat, erre jó példa a Balmain vagy a Gucci, ami a TikTok korosztályában egyre népszerűbb és a videóik is népszerűek.
A szakértők szerint a hagyományos divatshow-k helyett a fókusz lassan áthelyeződik az online bemutatókra, a divat pedig mindenkié lesz, és erre tökéletes platform lesz a TikTok, vagy például az Instagram.
Forrás: Business Insider