Először szólaltak meg a Facebook részéről hivatalosan a manipulációs botránnyal kapcsolatban.

A Facebook második embere, Sheryl Sandberg szerint “rosszul” kommunikálták, amikor a hétvégén kiderült, hogy csaknem 700 ezer felhasználójuk hírfolyamát manipulálta a cég még 2012-ben. (a részletekről itt és itt írtunk)

Ez a kísérlet ugyanis a része volt annak a folyamatos kutatásnak, amit a cég azért csinál, hogy jobb legyen a terméke, és ezt “rosszul” kommunikálták – ezt mondta Sheryl Sandberg, a Facebook operatív igazgatója Új-Delhiben a Wall Street Journal szerint. “És ezért a kommunikációért elnézést kérünk. Nem akartunk senkit felzaklatni” – tette hozzá.

http://www.dreamstime.com/stock-image-keep-secret-image10230291

Sandberg egyébként a Facebookon hirdető üzletvezetőkkel találkozott Indiában, amikor kommentálta a tanulmányt. A nő azt is tudatosítta a jelenlévők között, hogy a cég nagyon komolyan veszi az adatvédelmet és ennek a biztonságát, hiszen ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a felhasználók megosszák egymással a gondolataikat, véleményüket.

Még 2012-ben a felhasználók tudta nélkül a Facebook manipulálta az üzenőfalukat: az egyik csoport tagjainak az ismerőseik által közzétett megosztások közül főleg a negatív tartalmakat mutatták, a másik csoport tagjai pedig az átlagosnál több pozitív megosztást láttak. A teszt során arra voltak kíváncsiak, hogy a több szomorú posztot olvasók nagyobb eséllyel lesznek-e szintén szomorúak, ők maguk is több negatív hangulatú állapotfrissítéseket osztanak-e meg.