Tegnap érkezett a Facebook bejelentése, miszerint frissítik a hírfolyam posztjait sorba rendező algoritmust. Mostantól az organikus sztorik, amelyekhez az emberek nem görgettek le eléggé az oldalon, a hírfolyam tetején fognak megjelenni, amennyiben továbbra is sok lájkot és hozzászólást kapnak – olvashatjuk a Facebook for Business oldalán.
A hírfolyam célja, hogy a megfelelő tartalmat a megfelelő emberek a megfelelő időben kapják meg, és így ne maradjanak le olyan sztorikról, amelyek fontosak számukra. „Ideális esetben azt akarjuk, hogy a hírfolyam minden posztot mutasson az embereknek, amit látni akarnak, olyan sorrendben, ahogyan ők akarják olvasni.” – magyarázza a Facebook. A közösségi óriás ezért folyamatosan dolgozik azon, hogy fejlessze a hírfolyamot, valamint időről időre frissítse az algoritmust is, amely meghatározza, hogy mely sztorik jelennek meg elsőként.
Felhasználók és oldal tulajdonosok azt is jelezték a Facebooknak, hogy hatékonyabban kellene kommunikálniuk az ilyen típusú frissítéseket:„Mától kezdve megpróbálunk változtatni ezen. A ’News Feed FYI’ blog posztok, melyek közül ez az első, kiemelten foglalkoznak majd a hírfolyam fontosabb frissítéseivel és elmagyarázzák a mögöttük álló gondolatainkat.” – ígéri a közösségi oldal.
Felszínre hozni a régi történeteket
Az első adatok szerint a jelenlegi frissítéssel fejleszthető a hírfolyam teljesítménye:
- Felhasználók egy kisebb csoportjával végzett felmérésben ez a változás 5 százalékos emelkedést eredményezett a lájkok, a hozzászólások és a megosztások számában azon organikus sztorik esetében, amelyeket az emberek az ismerőseiknél látnak és 8 százalékos növekedést ugyanezekben a mutatókban az oldalak által megosztott organikus sztoriknál
- Korábban az emberek a hírfolyamban megjelenő sztorik 57 százalékát olvasták el átlagosan. Nem görgettek le eléggé az oldalon, hogy megnézzék a többi 43 százalékot. Amikor az olvasatlan sztorik újra felszínre kerültek, az elolvasott történetek száma 70 százalékra emelkedett.
„Az adatok azt mutatják, hogy ez a frissítés jobban működik, ha arról van szó, hogy olyan sztorikat mutassunk az embereknek, amiket ők is látni akarnak még akkor is, ha először kihagyták a lehetőséget. Az oldal tulajdonosok számára ez azt jelenti, hogy a legnépszerűbb organikus sztorijaiknak most nagyobb esélye van arra, hogy eljusson az emberekhez még akkor is, ha csak néhány órája léteznek. A hirdetőknek azonban tudniuk kell, hogy ez a változás nincs hatással arra, ahogyan a fizetett tartalmak jelennek meg a hírfolyamokban.” – összegzi a Facebook.