Az email kampányok nagy forgalmat tudnak generálni. Ha azonban nem figyelünk oda, nemcsak a forgalom, de az értékesítés is visszaeshet. A Practical Eccomerce cikkében négy tippet oszt meg az email kampányok menedzselésével kapcsolatban, amelyek megfogadásával optimalizálni tudod az oldalad forgalmát és növelni a konverziókat.

1. Legyen minél nagyobb email adatbázisod!

Néhány esetben célszerű legalább havonta egyszer a teljes email adatbázisodnak üzenetet küldeni. Ám igen óvatosnak kell lenned, hiszen több probléma is felmerülhet. Először is, nyilvánvalóan megnövekszik az oldaladra érkező forgalom nagysága, ami egyszerre túl soknak bizonyulhat. Ez megnehezítheti az ügyfélszolgálat dolgát is és késéseket idézhet elő a válaszadásban, ami dühös vásárlókhoz vezet. Ha olyan típusú üzletet vezetsz, ahol gyakran betelefonálnak vagy segítséget kérnek, ez gondot okozhat.

Továbbá, ha egyszerre sok emailt küldesz ki, több nagyobb internetszolgáltatónál a blokkolásodat kockáztatod. A következményeket pedig a kampányod fogja elszenvedni.

394273_email_keys

A megoldás ezekre a problémákra, hogy beoszd, bizonyos órákban bizonyos mennyiségű emailt küldesz el. A legtöbb nagy levelezőrendszer rendelkezik ezzel az alapvető funkcióval. Ha nem, te darabold fel a listádat és időzítsd ennek megfelelően a küldést. Arra is figyelj, hogy ne menjen ki email munkaidő után, amikor már az ügyfélszolgálat nem elérhető. Ezen kívül, ha van olyan szolgáltatásod vagy a profilod részét képezi valami, ami időérzékeny – például egy 24 órás kiárusítás – úgy rendezd el az emailek küldését, hogy ne az ajánlat lejárta után érkezzenek meg.

2. Automatikus emailek

Ezek segíthetnek abban, hogy folyamatos forgalmat biztosíts magadnak. Alkalmazhatod például ezeket:

  • megrendelési értesítés,
  • kiszállítási értesítés,
  • vevői elégedettséget mérő kérdőív,
  • üdvözlő email,
  • elhagyott kosárra figyelmeztető email,
  • újraaktiváló emailek.

Ezek mindegyikének az a célja, hogy az ügyfél valamely igényét megszólítsák vagy felhívják a figyelmét valamilyen kulcsfontosságú dologra a tranzakció során. Ezen kívül elérhetik, hogy újra visszalátogassanak az oldaladra, befejezzék a vásárlást, vagy újra vegyenek valamit. Egy szóval, hogy elköteleződést és elégedettséget váltsanak ki az ügyfélben.

Az alábbi email a „Szörny Egyetem” című rajzfilmre történő jegyfoglalás után érkezett. Jól időzítették, releváns volt és elérte, hogy a mozijegyet vásárlók újra visszatérjenek az oldalra és megírják a véleményüket. Az email végén még egy másik filmet is ajánlanak.

Fandango_lightbox

3. Új vásárlók megszerzésére irányuló kampányok

Ezek lényege, hogy friss kilátásokkal indulj. Nem annyira hatékonyak, mintha a már meglévő vásárlóidnak küldenél emailt, de fontosak az újabb oldalforgalom biztosítása érdekében. Egy ilyen kampánynak köszönhetően új látogatóid lesznek, s ha az oldaladat megfelelően optimalizáltad, remek eredményeket fogsz elérni.

Ezeket a friss látogatókat „el kell kapnod” és megtartanod egy ezt a célt szolgáló email programmal. Nagyszerű módja annak, hogy növeld az email adatbázisodat és ezzel az oldalad forgalmát.

1369221_blue_website_buttons_2_2

4. Ne felejts el emailt küldeni!

Az üzletek egyik gyakori hibája, ami visszaveti a forgalmat, hogy elfelejtenek email kampányokat futtatni. Megesik ez, különösen, ha a vezető egyszerre több szerepkört is visz és az oldal több különböző elemét menedzseli. Hozz létre egy email beosztást és ragaszkodj hozzá! Ha az értékesítés megcsappan, néha nem gondolunk bele, hogy ezt az kiküldött emailek alacsony gyakorisága vagy a kihagyott kampányok okozhatják. Ha kimarad egy vagy két hét a megszokott beosztásból, az máris nagy visszaesést eredményezhet a forgalom, a konverziók és az eladások tekintetében.