A Social Media Examiner cikkének segítségével elmagyarázzuk, hogyan tudod együttműködésre bírni az email listádat és a Facebook promóciókat.

Miért email?

Az email marketing továbbra is egy erősnek bizonyuló módszer a digitális marketing világban, az információ terjesztése szempontjából. Egy univerzálisan elfogadott és használt eszköz, amelyre mindenki vet egy pillantást munkahelyén vagy otthon.

Christopher Penn Mike Stelznerrel készített interjújában is azt hangsúlyozta, hogy az email egy fontos „push” médium, azaz nyomatékosít, előre visz.

Email in Inbox

Úgy is mondhatjuk, egy háromlábú marketing szék egyik lába, a blog és a közösségi média mellett. Ezek között az email az elosztási mechanizmus maga, a blog a tartalom központja és a közösségi média az, amely a beszélgetésekről szól.

Amikor új tartalmat posztolunk egy blogra, az email segítségével terjeszthetjük és így felhívhatjuk rá a figyelmet, míg a közösségi média lehetőséget ad arra, hogy azt meg is vitassuk a felhasználókkal.

Sok cég számára az email lista valóban egy alapvető marketing elem. Egy nagy értékű ékszer, amely tartalmazza a vásárlók nevét és közvetlen elérésüket teszi lehetővé. Csak úgy, mint azoknál, akik egy nap szintén közéjük fognak tartozni, és akik előtt így rendszeresen meg tudja magát mutatni a cég.

A Facebook előnye

A Facebook több mint 1 milliárd felhasználóval és napi 680 millió aktív felhasználóval, a legszélesebb koreloszlást felmutató közösségi platform, így remek terep a cégek aktivitásának fenntartásához.

Facebook Sign

Amikor a Facebook oldalak alkalmazás promóciókat használnak, a Facebook – email tandem segíthet a felhasználók elérésében és elköteleződésre bírásukban.

Ez értéket ad közösségi média erőfeszítéseikhez, miközben email listájukat is építhetik.

A képlet: elköteleződés + megszerzés + növekedés + elosztás = Facebook promóciók + listaépítés.

Azaz elköteleződésre bírjuk a felhasználót, megszerezzük elérhetőségeit, növeljük email listánkat és terjesztjük a tartalmainkat. Így működhetnek együtt a Facebook promóciók és az email listák.

mg-lists-istock-000004734893

Példák email lista bővítését megcélzó Facebook promóciókra

A Facebook promóciók hatásos eszköznek számítanak az elköteleződés kiváltásában és lehetővé teszik, hogy a cégek oldala még több felhasználót érjen el. Sokféle típusú Facebook promóciót lehet futtatni. Most bemutatunk néhány példát arra, hogyan lehet ezeket az email listád hosszának növelésére használni.

Mindegyik itt látható példához harmadik feles alkalmazások használata szükséges egy Facebook oldal tabon. Ez szükséges, hogy megfelelj a Facebook promóciós szabályzatának.

#1 Nyereményjátékok

Ezek futtatása általában úgy működik, hogy felhasználóknak egy egyszerű formot kell kitölteniük a belépéshez. Egy adott időpontban pedig random kiválasztásra kerülnek a nyertesek.

A promóciót létrehozók kiemelhetik a kitöltendő formban, a részvétel feltételei között, hogy a felhasználók az alkalmazás használatával az email címük megadásához is hozzájárulnak, amelyek aztán az email listádat gyarapítják. A felhasználónak tehát muszáj pipát tennie ahhoz, hogy a belépéshez elfogadja a feltételeket.

Alább két ilyen alkalmazásra láthattok példát, amelyek egy elköteleződésre ösztönző Facebook stratégiában és email listaépítésben szerepelhetnek.

mg-facebook-most-training

mg-secret-of-nexus

#2 Ajándék promóciók

A Facebook rajongók és ismerőseik megnyerésére alkalmas másik promóció típus az email lista építését célzó stratégia keretében az ajándékok körül forog. Ez esetben a felhasználónak olyan alapinformációkat kell megadnia, mint az email címe és válaszolnia kell a feltett kérdésekre is.

A felhasználókat általában már az az élmény is hajtja, hogy tudják a helyes választ, de természetesen a nyeremény is ösztönzi őket a részvételre.

Az email címük megadásához vagy egy kattintással járulhatnak hozzá a részvételi feltételeknél vagy regisztráció után is kaphatnak egy emailt, amelyben a beleegyezésüket kéred. A legjobb módszer, ha már az elején tisztázod a feltételeket, hogy növelhesd az opt-in arányt, azaz a hozzájárulók százalékát.

Itt egy példa az ajándék promócióra az NBA Minnesota Timberwolvestól, amelyet Facebook stratégiájuk részeként futtattak a felhasználók elköteleződése érdekében.

mg-facebook-mntimberwolves

#3 Facebook versenyek

Ezek számos formát ölthetnek: fotó, szöveg, esszé vagy videó beküldéséről is lehet szó. Bármelyik jó lehetőség arra, hogy felkeltsd a felhasználók, szavazók figyelmét a Facebook oldaladra.

És természetesen alkalom adódik az email listád építésére is! Minden kulcsa az, hogy biztos legyél abban, mi az elsődleges célod és erre fókuszálj! Miután egy Facebook verseny esetében ez az elköteleződésre ösztönzés és minél több rajongó elérése, az email cím megadásának lehetőségét egyszerűen a nevezési folyamatba kell beépíteni és nem azt elérni, hogy indokolatlanul hívja fel magára a figyelmet.

Itt is az a leghasznosabb, ha a versenyben való részvétel feltételeinél láthatóvá tesszük az email listáról szóló információt. A Facebook rajongók ezután belépnek a versenybe és kapnak egy emailt az üzletedtől, amelyben megerősíthetik a szándékukat az email listára való felkerülésről.

mg-contest

Facebook promóció + email lista

Tehát a válasz igen: futtathatsz nagyszerű Facebook promóciókat az elköteleződés növelésére, miközben az email listádat is bővíted.

Ha végiggondolod a promóciós lehetőségeidet, bukkanók nélkül, zökkenőmentesen építgetheted email listádat. Ennek érdekében tehát figyelj oda és vedd észre a Facebook promóciók nyújtotta lehetőségeket!

Mit gondoltok? Ti a legtöbbet hozzátok ki a Facebook promócióitokból az email listátok bővítése érdekében?